افتتاح فاز نخست مرکز تعمیرات لکوموتیو آپرین
افتتاح فاز نخست مرکز تعمیرات لکوموتیو آپرین
مراسم افتتاح مرکز تعمیرات لکوموتیو مرکز غدیر، صبح روز دوشنبه 8 فروردین ماه 1401 با حضور مدیرعامل شرکت راه آهن، در مرکز لجستیک آپرین برگزار شد.

افتتاح فاز نخست مرکز تعمیرات لکوموتیو آپرین

افتتاح فاز نخست مرکز تعمیرات لکوموتیو آپرین
افتتاح فاز نخست مرکز تعمیرات لکوموتیو آپرین

مراسم افتتاح مرکز تعمیرات لکوموتیو مرکز غدیر، صبح روز دوشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۱ با حضور مدیرعامل شرکت راه آهن، در مرکز لجستیک آپرین برگزار شد.

این مرکز به ارزش روز ۸۳ میلیارد تومان، فاز اول طرح جامع مرکز تعمیرات لکوموتیو آپرین است که مطابق برنامه ریزی های انجام شده عملیات تعمیر ۷۵ دستگاه لکوموتیو (۸ دستگاه لکوموتیو به صورت همزمان) در این سایت انجام خواهد گرفت.

در این مراسم دکتر صالحی مدیرعامل راه آهن و هیات همراه از سوله تعمیرات لکوموتیو غدیر و محوطه بندر خشک آپرین بازدید کردند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: دولت سیزدهم توجه ویژه به توسعه حمل و نقل ریلی دارد. در این راستا با حمایت های رییس جمهور محترم و نیز جناب آقای مهندس قاسمی، وزیر محترم راه، طی پنج ماه گذشته در حوزه های مختلف، برنامه های جهشی و تحولی را به اجرا گذاشتیم تا در حوزه افزایش آماده به کاری لکوموتیوها، توسعه و ارتقاء عملیات بهسازی و بازسازی خطوط، فعال کردن کریدورهای شمال- جنوب و شرق-غرب گام برداریم.

حمل و نقل ریلی برای ایران اسلامی یک فرصت بزرگ است که طی سال های گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته بود. با کمک و حمایت های وزیر راه و شهرسازی تلاش داریم گام به گام موانع موجود را برداریم و به جلو برویم.

وی همچنین یادآور شد: در بند های ۲۴ و ۲۵ سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری، توجه ویژه ای به اولویت ریلی و توسعه حمل و نقل ریلی شده است. در نتیجه امروز شاهد برنامه تحولی هستیم که متناسب با شرح فعالیت ها، موضوعات را رصد و پیگیری می کنیم تا به نتیجه مورد انتظار دست یافته و مردم عزیزمان، شهد شیرین آن را بچشند.

مدیرعامل شرکت راه آهن افزود: یکی از موضوعاتی که طی ماه های گذشته روی آن متمرکز شده ایم، بحث لکوموتیو به عنوان یکی از گلوگاه ها بود که در این راستا بر روی تعمیرات، نوسازی و بازسازی لکوموتیوهای موجود و تامین لکوموتیوهای جدید برنامه ریزی و اقدام کردیم و طی این مدت، میزان آماده به کاری لکوموتیو ها افزایش یافته است.

موقعیت ممتاز مرکز تعمیرات لکوموتیو آپرین

دکتر صالحی ادامه داد: توسعه و تجهیز مرکز تعمیرات لکوموتیو آپرین با توجه به موقعیت ممتاز این مرکز، در همین راستا صورت گرفت و قصد داریم تا حد امکان، تعمیرات لکوموتیو مرکز تهران را به آپرین منتقل کنیم.

وی افزود: به هموطنان عزیز این نوید را می دهیم که با توجه به قول مساعد وزیر محترم اقتصاد و دارایی، بزودی گمرک در مرکز لجستیک آپرین مستقر و شاهد افتتاح بندر خشک آپرین باشیم. این موضوع یک گام مهم در تحقق ماده ۵۷ برنامه ششم توسعه و دستیابی حمل و نقل ریلی به سهم ۳۰ درصد بار خواهد بود.

دکتر صالحی بیان کرد: در سال قبل با حمل یک میلیون و ۹۱۳ هزار تن بار ترانزیتی، رکورد تاریخ صدساله راه آهن را شکستیم و با این رکورد، قرن چهاردهم را پشت سر گذاشتیم.

📌 بخوانید: شکسته شدن رکورد ترانزیت بار ریلی در کشور

مدیرعامل شرکت راه آهن خاطرنشان کرد: ایران دارای دو مزیت مواد معدنی و صنعت نفت و پتروشیمی است که با توجه به وجود حجم انبوه بار در این دو حوزه، حمل و نقل ریلی میتواند نقش بسزایی را در این زمینه ایفا نماید.

همچنین دکتر صالحی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: