افتتاح خط دوم راه آهن کرج – قزوین
افتتاح خط دوم راه آهن کرج – قزوین
رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: خط دوم راه آهن کرج به قزوین به مسافت ۱۰۳ کیلومتر روز پنجشنبه با دستور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح می‌شود.

افتتاح خط دوم راه آهن کرج – قزوین

آغاز بهره برداری از خط دوم راه آهن کرج - قزوین به دستور رئیس جمهور
آغاز بهره برداری از خط دوم راه آهن کرج – قزوین به دستور رئیس جمهور

پروژه ۲ خطه شدن راه آهن قزوین- کرج امروز (پنجشنبه – ۲۹ خرداد ۹۹) و با حضور رییس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

خط دوم راه آهن قزوین به کرج ۱۰۳ کیلومتر مسافت دارد و امروز با دستور رئیس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح میشود. براساس پیش بینی‌های به عمل آمده، با بهره برداری از این طرح، روزانه بیش از ۴۰ هزار مسافر از طریق خط آهن از قزوین به تهران و بالعکس جا به جا خواهند شد.

افتتاح خط دوم راه آهن کرج - قزوین
افتتاح خط دوم راه آهن کرج – قزوین

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: خط دوم کرج به قزوین به مسافت ۱۰۳ کیلومتر روز پنجشنبه با دستور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح می‌شود.

وی بیان کرد: این مسیر به طول ۱۰۳ کیلومتر دارای ۷ ایستگاه مسیر است که ۳۵ تقاطع نیز در مسیر پیش بینی شده است.


🎥 تیزر افتتاح خط دوم راه آهن کرج – قزوین:

🚆 خط دوم راه آهن کرج-قزوین به طول ١٠٣ کیلومتر 🚆
📌 محدوده پروژه استان البرز – قزوین

🔻 مزایای پروژه خط دوم کرج-قزوین :
✅ افزایش جابجایی مسافر
✅ افزایش ظرفیت حمل بار
✅ افزایش سرعت سیر قطار مسافری
✅ صرفه جویی در مصرف سوخت
✅ قرارگیری پروژه در کریدور شمال-جنوب و شرق-غرب
✅ کاهش ترافیک جاده ای آزادراه قزوین – کرج


بی نیاز یادآور شد: این طرح با اعتباری بالغ بر ۵۷۴ میلیارد تومان روز پنجشنبه با دستور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور وزیر راه و شهرسازی به مرحله بهره برداری خواهد رسید و موجب تحول در ترانزیت کالا و مسافر خواهد شد.

رئیس مرکز ارتباطات و طلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: با افتتاح این مسیر ضمن افزایش ظرفیت حمل مسافر به میزان ۲۵۷ میلیون نفر کیلومتر در سال همچنین ظرفیت حمل بار به میزان ۱۹۶ میلیون تن کیلومتر در سال افزایش می‌یابد.

وی گفت: افزایش ۳۰ درصدی سرعت سیر قطار مسافری، از ۱۱۰ کیلومتر در ساعت به ۱۴۰ کیلومتر، صرفه جویی سالانه ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر مصرف سوخت به ارزش ۲۵۳ میلیارد تومان، از دیگر مزیت‌های این طرح است.

بی نیاز بیان کرد: این پروژه مهم در مسیر کریدور شرق به غرب (سرخس و اینچه برون به رازی) و کریدور شمال به جنوب (آستارا و انزلی به بندر شهید رجایی) قرار دارد و موجب افزایش ایمنی سیر ناشی از حذف توقف و تلاقی قطارها می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی با اجرای این طرح زمینه اشتغال ۱۶۵ نفر به صورت مستقیم فراهم می‌شود.