اعلام شرایط سفرهای نوروزی ۱۴۰۱
اعلام شرایط سفرهای نوروزی ۱۴۰۱
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن اعلام شرایط سفرهای نوروزی تاکید کرد این تصمیم مشروط به عدم اوج گیری مجدد بیماری است و چنانچه شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت نشود و بیماری مجدد اوج بگیرد در مورد سفرها تصمیم گرفته خواهد شد.

اعلام شرایط سفرهای نوروزی ۱۴۰۱

اعلام شرایط سفرهای نوروزی 1401
اعلام شرایط سفرهای نوروزی ۱۴۰۱

عباس شیراوژن درباره مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص سفرهای نوروزی اظهار کرد: در جلسه امروز اعلام شد با توجه به شرایط فعلی که تا حدودی شاهد مهار اومیکرون و کرونا هستیم، امکان سفرهای نوروزی برای شهروندانی که ترجیحا ۳ دوز واکسن زده باشند فراهم است.

سفر نوروزی به شرط واکسیناسیون کامل

وی افزود: همچنین شهروندانی که دوز سوم را نزده باشند ولی از تزریق دوز دوم واکسن کرونای آنها کمتر از ۳ ماه گذشته باشد، میتوانند به سفر بروند؛ البته نباید علایم بیماری را دارا باشند.

سفرهای عمومی به سامانه ایران من متصل هستند

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: در شرایط فعلی برای انجام سفرهای نوروزی هم استفاده از وسایل نقلیه شخصی و هم عمومی بلامانع است؛ ضمن اینکه بخش سفرهای عمومی به سامانه «ایران من» متصل اند.

وی یادآور شد: نحوه ردیابی خودروهای شخصی از الصاق کد ملی به پلاک وسایل نقلیه شخصی انجام می شود؛ دارنده این کد ملی ها که به پلاک خودرو متصل اند، باید واکسیناسیون را انجام داده باشند.

👇بروزرسانی خبر در روز شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰👇

برای سفرهای نوروزی به ثبت‌نام در هیچ سامانه‌ای نیاز نیست

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:
🔹اصلا اینطور نیست که قرار باشد مردم برای سفر، در سامانه یا سایتی ثبت‌نام کنند و نیازی به ثبت‌نام مردم وجود ندارد.

🔹مردم واکسیناسیون‌شان را سر موعد و زمان تعیین شده انجام دهند.

🔹درمورد سفرها نیز به طور سیستمی کد ملی که به پلاک خودرو متصل است، از طریق دوربین‌ها استعلام می‌شود.

🔹اگر افراد واکسیناسیون‌شان را انجام داده باشند، هیچ مشکلی برای تردد ندارند.

🔹امروز امکان دیگری هم فراهم شد که البته باید قطعی و ابلاغ شود، مبنی بر اینکه اگر افراد تست منفی PCR هم طی ۷۲ ساعت قبل از انجام سفر داشتند، ‌مشکلی برای تردد نداشته باشند/ایسنا

👇بروزرسانی خبر در روز شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰👇

🔹رییس جمهور در جلسه «ستاد ملی مقابله با کرونا» با اشاره به فرارسیدن تعطیلات نوروزی درباره تدابیر در نظر گرفته شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا برای پیشگیری از شیوع بیماری و سفرهای ایمن اظهار داشت: ستاد ملی مقابله با کرونا در وهله اول بر لزوم فرهنگ‌سازی و تشویق مردم به تزریق ۳ دز واکسن کرونا تاکید دارد، اما از آنجا که بخش قابل توجهی از مردم هنوز دز سوم واکسن را تزریق نکرده‌اند، لذا ستاد تزریق ۲ دز واکسن را مبنا و مجوز انجام سفرهای نوروزی قرار می‌دهد.