اطلاعیه راه آهن در مورد فرآیند پیش فروش بلیت‌های نوروزی ۱۴۰۳
اطلاعیه راه آهن در مورد فرآیند پیش فروش بلیت‌های نوروزی ۱۴۰۳
پیش فروش بلیت قطارهای نوروز 1403 در مدت سه روز در مسیرهای مختلف انجام خواهد شد؛ ابتدا کل ظرفیت بلیت قطارها در پیش فروش اینترنتی عرضه خواهد شد و فروش حضوری نیز ۴ ساعت پس از شروع فروش اینترنتی و از میان بلیت های باقی مانده آغاز خواهد شد.

اطلاعیه راه آهن در مورد فرآیند پیش فروش بلیت‌های نوروزی ۱۴۰۳

با عرض تبریک ایام مبارک شعبانیه و ایام پیش رو (ماه مبارک رمضان و عید نوروز)، به اطلاع هموطنان عزیز می رساند پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای ایام نوروز (بازه زمانی ۲۳ اسفند تا ۱۷ فروردین) از روز سه شنبه ۸ اسفند به شرح ذیل آغاز خواهد شد.

پیش فروش بلیت قطارهای نوروز ۱۴۰۳ در مدت سه روز در مسیرهای مختلف انجام خواهد شد

جهت مشاهده زمانبندی پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی روی دکمه زیر کلیک کنید:

در سه روز مذکور، ابتدا از ساعت ۸ صبح تمام ظرفیت بلیت‌ها صرفا به صورت اینترنتی عرضه می شود. از ساعت ۱۲، علاوه بر فروش اینترنتی، امکان خرید بلیت‌‌های باقی مانده از طریق مراکز مجاز فروش حضوری (آژانس ‌ها) نیز وجود خواهد داشت و این مراکز نیز به مردم عزیز خدمت‌رسانی خواهند کرد.

شایان ذکر است در پاسخ به تقاضاهای متعدد مردمی برای افزایش فروش اینترنتی بلیت قطارهای مسافری و جهت رفاه مردم عزیز و تسهیل خرید بلیت و پرهیز از ایجاد صف در مراکز فروش حضوری، راه آهن جمهوری اسلامی اقدام به برنامه ریزی جهت اولویت بخشی به پیش فروش بلیت ها به صورت اینترنتی کرده است.

بر این اساس ابتدا کل ظرفیت بلیت قطارها در پیش فروش اینترنتی عرضه خواهد شد و فروش حضوری نیز ۴ ساعت پس از شروع فروش اینترنتی و از میان بلیت های باقی مانده آغاز خواهد شد. لذا راه آهن جمهوری اسلامی ایران هموطنان عزیز را به خرید بلیت اینترنتی توصیه می‌کند.

همچنین مجددا تاکید می گردد که طبق قوانین و مقررات، کلیه مسافران قطار باید برای سوار شدن دارای بلیت مطابق با نام و نام خانوادگی خود باشند. لذا ماموران کنترل بلیت موظفند با رویت کارت شناسایی معتبر از مسافر، نام فرد را با تصویر بلیت بررسی کرده و از ورود افراد با بلیت غیر معتبر جلوگیری کنند.

هموطنان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به صورت شبانه روزی با سامانه صدای مسافر راه آهن به شماره ۰۲۱۵۱۴۹ تماس بگیرند یا به پایگاه اینترنتی rai.ir مراجعه کنند.