اضافه شدن ۳ ایستگاه جدید مترو در غرب تهران
اضافه شدن ۳ ایستگاه جدید مترو در غرب تهران
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به افتتاح ایستگاه های جدید مترو در تهران، گفت: امروز ایستگاه هایی افتتاح می شود که بار ترافیکی را در غرب تهران کاهش می دهد.

اضافه شدن ۳ ایستگاه جدید مترو در غرب تهران

اضافه شدن ۳ ایستگاه جدید مترو در غرب تهران
اضافه شدن ۳ ایستگاه جدید مترو در غرب تهران

محسن هرمزی در آیین بهره برداری از سه ایستگاه جدید مترو به همراه ایستگاه تبادلی تربیت مدرس و ۲ ورودی در خط ۶ متروی تهران با بیان اینکه از اسفند سال گذشته با همت دوستان در قرارگاه خاتم اتمام این ایستگاه ها را در دستور کار قرار دادیم، گفت: امروز ایستگاه هایی افتتاح می شود که بار ترافیکی را در غرب کاهش می دهد و ایستگاه «شهدای کن و آیت الله کاشانی» در آینده افتتاح خواهد شد.

ایستگاه بهار شیراز، آیت الله کاشانی و شهدای کن خط ۶ متروی تهران

وی با اشاره معماری ایستگاه بهار شیراز گفت: ورودی های ایستگاه تبادلی تربیت مدرس که معماری بسیار وزینی دارد را افتتاح می‌کنیم.

ایستگاه تبادلی تربیت مدرس خط ۶ مترو تهران

هرمزی با تاکید بر اینکه در سال آینده بهار حمل و نقل را شاهد هستیم، گفت: در مترو طراحی خطوط ۸ تا ۱۱ انجام شده بود؛ عملیات حفاری خط ۱۰ مترو شروع شد، خط ۸ مترو را کلنگ زنی کردیم و برای خط ۹ نیز با قرارگاه خاتم قرارداد داریم و خط ۱۱ مترو هم در سال آینده عملیات آن آغاز خواهد شد و اتفاق مهمی از نظر توسعه خطوط داریم.

وی ادامه داد: همچنین توسعه غربی و شرقی خط ۴ مترو را شروع کردیم و در حوزه واگن نیز اتفاقات خوبی در سالی که گذشت رقم خورد چراکه ۱۱۶۹ واگن در متروی تهران وجود دارد؛ اما حالا ۷۹۰ واگن جدید در حال ورود است و قرار داد ۳۱۳ واگن ملی در حال پیگیری است و بیش از ۲۵ سال مترو رقم می خورد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه علاوه بر واگن، شهرداری تهران قرارداد خرید ۲۷ هزار تاکسی، ۲۵۰۰ اتوبوس برقی و ۱۰ موتور برقی و ۱۰ هزار ون را منعقد کرده است، اظهار کرد: این در حالی است که در دوره قبلی تنها ۱۳۰ دستگاه وارد تهران شد و ما در این مدت بیش از دو برابر این تعداد را وارد کردیم.

وی ضمن تشکر از دولت، وزارت کشورو وزارت صمت گفت: قرارداد سنگینی با وزارت نیرو در مورد ساخت ۹۰۰۰ دستگاه جایگاه شارژ منعقد شده و امید است سال آینده اتفاقات بهتری برای مردم رقم بخورد.

  • منبع خبر : ایسنا/شهر