ارزان‌ترین کشورها برای سفر ایرانیان
ارزان‌ترین کشورها برای سفر ایرانیان
چنانچه شما نیز دوست دارید تا سفری به یادماندنی به یک کشور خارجی داشته اما از طرفی هزینه‌های سفر شما را می‌ترساند، توصیه می‌کنیم مطالب این نوشته را از دست ندهید. چرا که در ادامه به معرفی ارزان‌ترین کشورها برای سفر ایرانیان خواهیم پرداخت.

ارزان‌ترین کشورها برای سفر ایرانیان

به همان اندازه که جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی مقصد توریستی از اهمیت بالایی برخوردار است، بودجه‌ای که برای سفر باید در نظر گرفت نیز موضوعی بسیار مهم برای افراد تلقی می‌شود. به طوری که حتی برای برخی از گردشگران هزینه سفر بیش از هر چیز دیگری اهمیت پیدا می‌کند. به خصوص اینکه امروزه با افزایش قیمت ارز و گرانی همه افراد به دنبال سفری ارزان هستند. چنانچه شما نیز دوست دارید تا سفری به یادماندنی به یک کشور خارجی داشته اما از طرفی هزینه‌های سفر شما را می‌ترساند، توصیه می‌کنیم مطالب این نوشته را از دست ندهید. چرا که در ادامه به معرفی ارزان‌ترین کشورها برای سفر ایرانیان خواهیم پرداخت.

گرجستان، کشوری در همسایگی ایران

بسیاری از افراد بر این باور هستند که سفر به کشورهای خارجی نیاز به بودجه بسیار زیادی دارد. چنانچه شما نیز بر این باور هستید، باید بگوییم که سخت در اشتباهید. چرا که کشورهای متعددی وجود دارند که با کمترین هزینه می‌توان سفری به یادماندنی و خاطره‌انگیزی را در آن‌ها تجربه کرد. در راستای این صحبت‌ها سفر با تور گرجستان به مقصد تفلیس و یا باتومی به عنوان اولین گزینه در دسته ارزان‌ترین کشورها برای سفر ایرانیان به ذهن‌ها می‌رسد. گرجستان به عنوان یک کشور اوراسیایی تجربه سفری همه چیز تمام را از جنبه‌های مختلف برای گردشگران ممکن کرده و امروزه به یکی از پرطرفدارترین گزینه‌های مسافرتی در بین گردشگران ایرانی تبدیل شده است. در کنار مسافت کوتاهی که این مقصد گردشگری با ایران دارد، همراه شدن با تور زمینی گرجستان باعث می‌شود تا مسافران بتوانند به مقدار بسیار بیشتری در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کرده و با حداقل هزینه سفری به یادماندنی به یکی از کشورهای خارجی با فرهنگی چند صد ساله داشته باشند. 
مهم نیست که به دنبال چه نوع مقصد گردشگری هستید؛ در هر صورت سفر به کشور گرجستان می‌تواند انتظارات شما را برآورده کند. به عنوان مثال سفر با تور باتومی بدون شک عاشقان تفریحات دریایی و ساحلی را شیفته خود کرده و از طرفی دیگر تور تفلیس فرصت گشت و گذار در بافت تاریخی شهر را در کنار بناهای مدرن امروزی برای توریست‌ها ممکن می‌سازد. البته که این‌ها تنها گوشه‌ای از جذابیت‌های تور گرجستان بوده و سفر به هر نقطه آن خاطره‌ای فراموش نشدنی به یک کشور خارجی را با کمترین هزینه برای شما رقم خواهد زد.

هندوستان، کشور هفتاد و دو ملت

وقتی که صحبت از ارزان‌ترین کشورها برای سفر ایرانیان می‌شود، بدون درنگ نام کشور هندوستان به ذهن‌ها خطور می‌کند. شاید در اولین مقایسه به دلیل هزینه بالای پروازها سفر با تور هند انتخاب چندان ارزانی محسوب نشود اما از آنجایی که هندوستان کشوری بسیار ارزان است هزینه‌های سفر اعم از خرید، گشت و گذار شهری، بازدید از جاذبه‌های گردشگری، رستوران‌گردی و خوردن غذاهای متنوع هندی و … بسیار کم خواهد بود. بنابراین اگر قصد سفر به کشوری رنگارنگ با فرهنگ‌ها و سنت‌های متنوع را در سر دارید و از طرفی هزینه سفر برای شما بسیار مهم است، بدون شک سفر به هندوستان بهترین انتخاب خواهد بود. 

ترکیه، محبوب‌ترین کشور خارجی برای ایرانیان

نمی‌توان در مورد ارزان‌ترین کشورها برای سفر ایرانیان صحبت کرد اما نامی از ترکیه به میان نیاورد. ناگفته نماند که سفر با تور ترکیه نه تنها برای گردشگران ایرانی بلکه در بین توریست‌های دیگر کشورها نیز بسیار پرطرفدار است. به طوری که شهرهای توریستی آن سالانه از گردشگران خارجی بسیاری میزبانی می‌کند. یکی از خاص‌ترین شهرهای توریستی ترکیه، استانبول است. استانبول که به عنوان پایتخت گردشگری ترکیه شناخته می‌شود از لحاظ جغرافیایی بین دو قاره اروپا و آسیا قرار گرفته و همین موضوع آن را در بین توریست‌ها بسیار جذاب کرده است. چرا که با سفر به آن می‌توان شاهد در هم آمیختگی بسیار جالبی از هر دو فرهنگ غربی و شرقی شد. از دیگر جذابیت‌های سفر به ترکیه می‌توان به تاریخ باشکوه دوران عثمانی اشاره کرد که امروزه بناهای باستانی به جا مانده از آن دوران به مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در این کشور تبدیل شده‌‌اند. 
به عنوان نکته مهم دیگر جا دارد به بازارهای سنتی و مراکز خرید ترکیه اشاره کنیم که اغلب آن‌ها به عرضه اجناس با کیفیت فوق‌العاده بالا شهرت دارند. از آنجایی که اختلاف بسیار کمی بین واحد پول کشور ترکیه و ایران وجود دارد، گردشگران علاوه بر تجربه سفری ارزان به ترکیه فرصت خریدهای باکیفت و ارزان را نیز خواهند داشت.

ارمنستان، ارزان‌ترین کشور خارجی برای سفر زمینی

اگر کمی اهل هیجان هستید و از سفرهای هوایی تکراری خسته شده و در عین حال زمان کافی برای اختصاص دادن به برنامه مسافرتی خود را دارید، هیچ گزینه‌ای به اندازه تور ارمنستان نمی‌تواند برای شما جذاب باشد. به خصوص اینکه ارمنستان در لیست ارزان‌ترین کشورها برای سفر ایرانیان قرار داشته و مقصدی آرام و دوست داشتنی به حساب می‌آید. شهر زیبای ایروان به عنوان پایتخت این کشور به عنوان اولین مقصد گردشگریِ توریست‌ها محسوب شده و با فرهنگ غنی،کلیساهای تاریخی باشکوه و بافت شهری دیدنی خود هر بازدیدکننده‌ای را شیفته خود می‌کند. البته که مسیر زمینی تنها راه رسیدن به کشور ارمنستان نبوده و در صورت تمایل با پرداخت هزینه بیشتر می‌توان با تور هوایی ارمنستان نیز همراه شد. هر چند که مسیر زمینی از نظر برخی افراد زمان‌بر و گاهی خسته‌کننده است اما باید بگوییم که مسیر ایران به ارمنستان بسیار زیبا و دیدنی بوده و قطعا ارزش آن را دارد.

با مقتدرسیر تابان ارزان سفر کنید

در بخش‌های فوق سعی کردیم تا لیستی از دیدنی‌ترین کشورهای توریستی دنیا را که امکان سفری ارزان برای ما ایرانیان را ممکن می‌سازد، معرفی کنیم. طبق لیست فوق تور گرجستان، هند، ارمنستان، ترکیه و ……… فرصت یک سفر فراموش نشدنی را با حداقل هزینه برای گردشگران فراهم می‌کنند. پس اگر شما نیز علاقه زیادی به سفرهای خارجی را داشته و همیشه به دنبال ارزان‌ترین کشورها برای سفر ایرانیان هستید، تنها کاری که باید انجام دهید اقدام برای رزرو یکی از تورهای معرفی شده در بالا از یک آژانس مسافرتی معتبر و شناخته شده است. با توجه به تجربه چندین ساله و همچنین نظرات گردشگران ما به شما آژانس مسافرتی مقتدرسیر تابان را پیشنهاد می‌دهیم. مقتدرسیر تابان همواره کیفت تورهای گردشگری را در الویت خود قرار داده و همواره سعی دارد خدمات عالی را با قیمت مناسب برای مشتریان خود عرضه کند. پس چنانچه تصمیم نهایی خود را برای رزرو تور گرجستان یا هر مقصد گردشگری دیگری گرفته‌اید، همین حالا از طریق شماره تلفن‌های ۷۵۲۱۲-۰۲۱ و ۲۶۴۰۹۸۲۸-۰۲۱ تماس گرفته و یا بخش مربوط به تور مورد نظر خود در سایت به آدرس www.mstiran.com مراجعه کنید.

  • منبع خبر : /آگهی/