اتصال ایستگاه راه آهن تهران به مترو
اتصال ایستگاه راه آهن تهران به مترو
امروز و در مراسم افتتاح پروژه های راه آهن به مناسبت دهه فجر، پروژه اتصال زیرزمینی ایستگاه راه آهن تهران به ایستگاه مترو افتتاح شد که موجب تسهیل دسترسی مسافران قطار به مترو و مسافران مترو به ایستگاه راه آهن، می شود.

اتصال ایستگاه راه آهن تهران به مترو

اتصال ایستگاه راه‌آهن تهران به مترو
اتصال ایستگاه راه‌آهن تهران به مترو

امروز (۱۹بهمن۹۹) در مراسم افتتاح پروژه های راه آهن به مناسبت دهه فجر، پروژه اتصال زیرزمینی ایستگاه راه آهن تهران به ایستگاه مترو افتتاح شد که موجب تسهیل دسترسی مسافران قطار به مترو و بالعکس، میشود.

کاظمی منش در این باره اظهار کرد: ایستگاه راه‌آهن در ۹۰ سال گذشته در چهار طبقه اجرا شده بود و طبقه منفی دو ایستگاه استفاده نشده بود اما تلاش کردیم در ۱۶ ماه اتصال ایستگاه به مترو انجام شود.

کاظمی منش افزود: بدین ترتیب دسترسی مسافران مترو به ایستگاه راه‌آهن و مسافران قطار به مترو تسهیل شد.

وی گفت: همچنین با اجرای خط ویژه حومه ای، سکوهای ایستگاه از هفت سکو با هشت سکو افزایش می یابد.

کاظمی منش به بهره‌برداری از چهار خطه ریلی تهران-لشکری به طول ۳۴ کیلومتر اشاره کرد و گفت: اولین چهار خطه را اجرا کردیم و این موجب می‌شود امکان اعزام چهار قطار همزمان وجود داشته باشد، این خط کمک شایانی برای جابه جایی مسافران از ایستگاه راه‌آهن تهران به مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران خواهد داشت.

وی افزود: همچنین خط فرعی در ایستگاه ابردژ اجرا شد که ۹.۵ کیلومتر خط است و انبارهای بزرگ دارد.

او بیان کرد: خط آنتنی در محور گرمسار با هزینه ۱۰۰ میلیارد تومان اجرا شد.


برای اولین بار در کشور، سالن مسافری قطار ایستگاه تهران از طریق زیر زمین به سالن متروی (ایستگاه متروی راه آهن) متصل شده است و مسافرین مترو می توانند بدون آنکه به سطح زمین بیاییند از طریق تونل های زیرزمینی به ایستگاه راه اهن تهران مراجعه کنند.