آغاز عملیات اجرایی ایستگاه راه آهن شهرکرد
آغاز عملیات اجرایی ایستگاه راه آهن شهرکرد
معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها خبر داد: ظهر امروز عملیات اجرایی ایستگاه راه آهن شهرکرد به عنوان بخشی از طرح ملی راه آهن شهرکرد-اصفهان با اعتباری بالغ بر 120 ميليارد تومان با حضور وزیر کشور آغاز شد.

آغاز عملیات اجرایی ایستگاه راه آهن شهرکرد

آغاز عملیات اجرایی ایستگاه راه آهن شهرکرد
آغاز عملیات اجرایی ایستگاه راه آهن شهرکرد

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها خبر داد: ظهر امروز عملیات اجرایی ایستگاه راه آهن شهرکرد به عنوان بخشی از طرح ملی راه آهن شهرکرد-اصفهان با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ ميليارد تومان با حضور وزیر کشور آغاز شد.

عباس خطیبی گفت: این خط ریلی با هدف اتصال مرکز استان چهارمحال و بختیاری به شبکه سراسری ریلی احداث میشود و با سرعت گرفتن اجرای این پروژه، عملیات اجرایی مهمترین قسمت ساختمانی آن به عنوان ایستگاه شهرکرد امروز آغاز شد.

وی بیان کرد: سفر به شهرکرد با توجه موقعیت جغرافیایی منطقه، سردسیر و برف گیر بودن شهرکرد به ویژه از طریق جاده ای و هوایی در بیشتر اوقات سال با محدودیت همراه است و جابجایی ریلی یکی از ایمن ترین و مناسب ترین روش های سفر به این محدوده محسوب می‌شود.

خطیبی ادامه داد: مقرر است ایستگاه راه آهن شهرکرد در مدت ۲۴ ماه در مساحت ۲۱ هکتار و زیربنای ساختمان اصلی ۳ هزار و ۱۰۰ متر مربع و با ظرفیت‌های ویژه احداث شود.

وی اعلام کرد: برآورد میشود در سال نخست بهره برداری از این مسیر ریلی، ۷۰۰ هزار نفر مسافر و بیش از ۳ میلیون تن بار از طریق این شبکه ریلی جا به جا شود.

جزئیات راه آهن شهرکرد-مبارکه

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه در خصوص راه آهن شهرکرد- مبارکه بیان داشت: این مسیر ریلی در قالب ۴ قطعه با طول ۹۰ کیلومتر در دو استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری اجرا میشود که ایستگاه حسن‌آباد شهر مبارکه مبدا و ایستگاه شهرکرد در شمال شرقی این شهر مقصد است.

جانمایی شهر کرد در شبکه خطوط ریلی کشور
جانمایی شهر کرد در شبکه خطوط ریلی کشور

مزیت های اتصال استان چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی کشور

خطیبی اتصال مرکز استان چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی کشور را یکی از مهم ترین مزایای این خط آهن دانست و گفت: دسترسی مرکز استان به ظرفیت های اقتصادی و تجاری، اتصال صنایع بزرگ منطقه سفیددشت به ظرفیت‌های ریلی، کاهش ترافیک بین استان های چهارمحال و بختیاری و اصفهان، محرومیت زدایی و رویکرد توسعه متوازن در استان های مرکزی کشور و تکمیل کریدور ریلی اصفهان- اهواز از دیگر مزایای بهره برداری از راه آهن مبارکه-سفید دشت است.

  • منبع خبر : شرکت ساخت