آغاز به کار چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل و لجستیک و صنایع وابسته
آغاز به کار چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل و لجستیک و صنایع وابسته
چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز به کار کرد.

آغاز به کار چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل و لجستیک و صنایع وابسته

چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل و لجستیک و صنایع وابسته
چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل و لجستیک و صنایع وابسته

صبح امروز ۲۴ آذرماه ۱۳۹۸ چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل،لجستیک و صنایع وابسته با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی افتتاح و آغاز به کار کرد.

در این نمایشگاه که از ۲۴ آذرماه لغایت ۱ دی ماه در محل مصلی تهران به همت وزارت راه و شهرسازی برگزار میشود تمام دستگاه های زیرمجموعه این وزارتخانه و فعالان بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل حضور داشته و آخرین دستاوردها و فعالیت های خود را به نمایش خواهند گذاشت.
آغاز به کار چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل و لجستیک و صنایع وابسته
آغاز به کار چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل و لجستیک و صنایع وابسته

همچنین در این نمایشگاه در راستای افزایش هرچه بیشتر تعاملات دولت و بخش خصوصی شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها در حوزه حمل و نقل با ارائه دستاوردهای پرداخته اند.

🔵 تکمیل راه آهن چابهار-زاهدان تا پایان ۱۴۰۰/ امضای تفاهم نامه ۲۰۰۰ میلیاردی نوسازی ناوگان ریلی

صبح امروز چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز به کار کرد.

محمد اسلامی در آئین آغاز به کار این نمایشگاه در ابتدا با اشاره به حادثه تاریخی ۲۶ آذر ۱۳۶۲ که فرمان تاریخی امام خمینی (ره) با لبیک گویی رانندگان برای خروج کالاهای اساسی از بندر امام (ره) همراه بود، این روز را به همه فعالان در عرصه های دریایی، ریلی، جاده‌ای و هوایی تبریک گفت.

وزیر راه و شهرسازی در این مراسم با تاکید بر این که این نمایشگاه فرصتی برای گفت‌وگو، تعامل،‌ انتقال تجربیات و ارزیابی عملکرد و یک تصویرسازی مطلوب از آینده خواهد بود، با اشاره به دو بخش مهم مسکن و حمل و نقل در این وزارتخانه اظهار داشت:‌ مجموعه وزارت راه و شهرسازی به دنبال آن است تا با تحرک بخشی به دو حوزه حمل و نقل و مسکن، سهم خود را در خروج از رکود اقتصادی ایفا کند.

وی ادامه داد: در این زمینه طی یک سال اخیر شاهد پیشرفت های خوبی در وزارت راه و شهرسازی بوده ایم که از جمله آن‌ها میتوان به بخش دیپلماسی حمل و نقل اشاره داشت. تفاهم نامه هایی با کشورهای عضو کمیسیون های مشترک اقتصادی ایران به امضا رسید که با تبادل اسناد موانع موجود یک بار برای همیشه از سر راه توسعه اقتصادی ایران برداشته شد و دیگر شاهد عدم هماهنگی در مسیر توسعه ترانزیت نخواهیم بود.

اسلامی در ادامه با اشاره تفاهم نامه های امضا شده در بخش ریلی ادامه داد:‌ در این بخش تفاهم نامه های چهار و پنج جانبه با کشورهای منطقه و آسیای میانه به امضا رسیده است. به این طریق شاهد حمل کالا از شرق به چین و بالعکس و بازگشایی دوباره راه آهن ایران به ترکیه هستیم که ارتباط ما را با اروپا برقرار می کند.

وی با اشاره به این که قطعا با وحدت رویه به وجود آمده حجم بار ترانزیتی به شدت متأثر از این تفاهم نامه ها خواهد بود، گفت:‌ سرمایه گذاری در حوزه های زیرساختی راه و شهرسازی را با وجود محدودیت منابع ارتقاء داده ایم و با متمرکز بر مدیریت منابع و استفاده بهینه از اعتبارات،توانستیم تحرک خوبی به پروژه های زیرساختی بدهیم؛ به گونه‌ای که تا پایان دولت دوازدهم ۲۰۰۰ کیلومتر آزادراه به مجموعه آزادراه های کشور افزوده خواهد شد.

محمد اسلامی در ادامه با اشاره به فعالیت های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در طرح اقدام ملی توسعه راه های روستایی گفت: توسعه راه های روستایی با هدف تحقق اشتغال روستاها در دستور کار سازمان راهداری قرار دارد و به عنوان یک برنامه ملی راه اندازی شده است؛ به گونه ای که تا پایان سال جاری و سال آینده، روزانه ۲۰ کیلومتر راه روستایی احداث خواهد شد.

وی افزود: قرار است همچنین در کنار احداث راه‌های جدید، استفاده از تکنولوژی نوین، بهسازی و نوسازی راه‌ها با هدف افزایش راندمان حمل و نقل و کاهش سوانح جاده‌ای در دستور کار قرار گیرد.
وی در خصوص بهسازی جاده‌ها یادآور شد: جاده چابهار ـ ایرانشهر، یکی از محورهای پرحادثه ما بود. در سال ۱۳۹۶ در این محور ۸۰۰ تا ۹۰۰هزار تن بار جابجا شد که یک میلیون و ۴۰۰هزار تردد در این جاده به ثبت رسید ولی تعداد تصادفات ۴۳۰ فقره و تعداد کشته‌ها ۹۰ نفر بود اما در سال ۱۳۹۷ علی‌رغم آنکه ۲.۵ میلیون تردد انجام شد و حجم بار عبوری سه برابر افزایش یافت، اما با استفاده از بهسازی و نوسازی این محور توانستیم تعداد تصادفات را به ۴۰۳ فقره و تعداد کشته‌ها را به ۸۹ نفر کاهش دهیم درحالی‌که فعالیت بندری نیز همزمان در بندر چابهار رونق داشته است.
چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل و لجستیک و صنایع وابسته
چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل و لجستیک و صنایع وابسته
🔻 وعده تکمیل راه آهن چابهار – زاهدان تا ۱۴۰۰

وزیر راه و شهرسازی افزود: با تکمیل راه آهن چابهار ـ زاهدان از محل تزریق منابع صندوق توسعه ملی با موافقت رهبر معظم انقلاب، این خط تا سال ۱۴۰۰ تکمیل میشود.

🔶 نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای و ریلی 🚆

وی به نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای اعم از اتوبوس و کامیون اشاره کرد و گفت: با کمک نظام بانکی، امیدواریم نوسازی ناوگان جاده‌ای شتاب بگیرد که هم شاهد افزایش راندمان حمل و نقل خواهیم بود و هم ایمنی جاده‌ای و اشتغال در صنعت حمل و نقل رونق خواهد گرفت.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: تفاهم‌نامه ای به میزان ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی ناوگان ریلی امضاء کرده‌ایم که برای اولین بار ۱۶ شرکت ریلی مسافری و باری، سفارش تولید ناوگان به شرکت های تولیدکننده داخلی داده اند و به زودی ناوگان جدید وارد صنعت حمل و نقل ریلی شده و به تدریج هر سه ماه یکبار شاهد افزوده شدن ناوگان جدید به این صنعت خواهیم بود.

اسلامی خاطرنشان کرد: قرار است در بخش صنعت هوانوردی، با تمرکززدایی از فرودگاه‌های تهران، ۶ هاب هوایی در کشور ایجاد کنیم که از این تعداد، پروازهای متعدد داخلی و بین المللی انجام شود. در این خصوص نکته جالب در رسیدن به این پیشرفت ها در جایی است که تمام این موفقیت ها در سایه تحریم های غیرقانونی اسکتبار جهانی رخ داده است.

این عضو کابینه دولت دوازدهم تصریح کرد:‌ نکته حائز اهمیت دیگر دراین صنعت بحث مهم هوشمندسازی لجستیک است. این نمایشگاه فرصتی است تا با توجه به این مقوله در راستای اقتصادی کردن حمل و نقل گام برداریم. به این شکل میتوانیم به تجار به خصوص تاجران بین المللی اطمینان بهره گیری از یک ناوگان استاندارد را داده و بهینه کردن هزینه های حمل شاهد شکوفایی کشور در پرتو صادرات غیرنفتی باشیم.
🎥 تیزر چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل و لجستیک و صنایع وابسته؛