آغاز به کار نهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی
آغاز به کار نهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی
آیین افتتاح نهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته قبل از ظهر امروز سه شنبه سوم خردادماه 1401 با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن برگزار گردید.

آغاز به کار نهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی

The 9th International Exhibition Of Rail & Transportation Related Industries Equipment

آغاز به کار نهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی
آغاز به کار نهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی

آیین افتتاح نهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته قبل از ظهر امروز سه شنبه سوم خردادماه ۱۴۰۱ با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن برگزار گردید.

🎥 سخنان رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح نهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی

وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح نهمین نمایشگاه بین المللی حمل ونقل ریلی گفت: خوشبختانه حجم شرکت کنندگان شرکت های حوزه دانش بنیان و شرکتهای ساخت بخش واگن و لوکوموتیو امروز نشان داد دارای توانمندی بسیار خوبی هستیم.

وی با بیان اینکه امروز بخش حمل و نقل مهمترین مزیت ما است، عنوان کرد: طی چند ماه گذشته با سفر به کشورهای همسایه یکی از موضوعات مهم که توافق با کشورهای مختلف در حوزه حمل و نقل بود را دنبال کردیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه با ترکمنستان، آذربایجان، ارمنستان و قزاقستان و … در حوزه حمل و نقل توافقات بسیار خوبی صورت گرفت، اظهار کرد: روز گذشته نیز با کشورهای حاشیه خلیج فارس در عمان توافق بسیار خوبی در زمینه حمل و نقل دریایی و حمل و نقل ترکیبی با عمان را در دستور کار قرار دادیم تا عمانی ها با ایجاد یک مرکز لجستیک در ایران بتوانند کالاهای خود را از طریق خطوط ریلی ایران به آسیای میانه ارسال کنند.

وی افزود: فردا نیز با معاون نخست وزیر روسیه که به ایران سفر می کند، دیدار خواهیم داشت.

بازدید وزیر راه و شهرسازی از نهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی
بازدید وزیر راه و شهرسازی از نهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی

قاسمی با تاکید بر اهمیت توسعه ظرفیت های حمل ونقل کشور، گفت: امروز اگر هرچه سریع تر سازماندهی و توافقات خود را با کشورهای دیگری که نیاز به حمل و نقل از طریق خاک کشور ما را دارند، انجام ندهیم، عقب میمانیم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: ظرفیت ایران در میزان عبور حجم باری از کشور بیش از ۲۰ میلیون تن است و این به آن معنا است که میزان مذکور میتواند ۲۰ میلیارد دلار درآمد برای کشور را در پی داشته باشد.

برنامه ریزی برای توسعه بخش ساخت واگن و تولید ریل در حوزه حمل ونقل ریلی کشور

قاسمی با بیان اینکه به منظور توسعه ظرفیت حمل ونقل کشور برنامه ریزی صورت گرفته است، گفت: از مهم ترین مشکلاتمان در این حوزه بخش واگن و ریل است که در صدد توسعه آن هستیم و در این راستا توانمندی هایی در کشور وجود دارد.

وی افزود: سازندگان ایرانی در حوزه ساخت واگن توانمند هستند و در این زمینه نیاز به کشورهای دیگر وجود ندارد، لذا با انعقاد قراردادهای جدید به شرکت ها سفارش داده ایم تا امسال حجم تولیدشان افزایش یابد.
بازدید وزیر راه و شهرسازی از غرفه های نهمین نمایشگاه بین المللی حمل ونقل ریلی
بازدید وزیر راه و شهرسازی از غرفه های نهمین نمایشگاه بین المللی حمل ونقل ریلی

به گفته وزیر راه و شهرسازی، حدود ۱۴ هزار کیلومتر راه آهن در کشور وجود دارد و سه هزار کیلومتر نیز کریدورهای اصلی همچون چابهار، رشت، آستارا و کریدورهای غربی کشور در حال ساخت است.

نیازمندی کشور به بیش یک هزار دستگاه لکوموتیو

قاسمی نیازمندی لکوموتیو ایران را بیش از یک هزار دستگاه خواند و اظهار کرد: اگر امروز بیش از هزار دستگاه لوکوموتیو در اختیار داشتیم، میتوانستیم ۲۰ میلیون بار را از کشور عبور دهیم و این راه را یکی از مهمترین منابع درآمدی کشور قرار دهیم؛‌ چراکه هنگامی که کشوری منبع امور ترانزیت ‌شود، از لحاظ سیاسی، امنیتی و بسیاری از مزیت های دیگر را به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در حوزه لوکوموتیو کسری وجود دارد، گفت: در این راستا به شرکت مپنا نیز اعلام کردیم تا سقفی که طی سه، چهار سال آینده ظرفیت ساخت دارند، قرارداد منعقد می کنیم و ظرفیت های داخلی شرکت های دیگری که امکان تولید دارند را نیز پر خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی نمایشگاه بین المللی حمل ونقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: شرکتهای دانش بنیان و تولیدی یکی از امیدهایی است که میتوانیم در خصوص توسعه حوزه ریلی کشور داشته باشیم.

بازدید وزیر راه و شهرسازی از غرفه های نهمین نمایشگاه بین المللی حمل ونقل ریلی
بازدید وزیر راه و شهرسازی از غرفه های نهمین نمایشگاه بین المللی حمل ونقل ریلی

تغییر سرعت قطارهای مسافری و توسعه حمل و نقل ریلی در دستور کار وزارت راه و شهرسازی

قاسمی تصریح کرد: براساس برنامه ششم توسعه مقرر شده بیش از ۳۰ میلیون تن و ۳۰ درصد بار کشور در حوزه ریلی حمل شود که این عدد به یک سوم نیز نرسیده و سرعت قطارهای باری کشور بسیار کم است و این امر در حمل بار بسیار تاثیرگذار است.

وی با تاکید بر اینکه سرعت قطارهای مسافری و واگن‎ ها باید تغییر کند، خاطرنشان کرد: این امر نیز جزو برنامه های وزارت راه و شهرسازی است؛ با اقدامات و توانمندی که در کشور وجود دارد نیز امیدواریم بتوانیم توسعه حمل ونقل ریلی که جزو نیازهای جدی کشور ایران است را شاهد باشیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برخی از کشورها بیش از ۸۰ درصد حمل و نقل را از طریق خطوط ریلی انجام میدهند، چراکه ارزان و ایمن است و یکی از محورهای توسعه حمل ونقل کشور، حمل و نقل ریلی است.

🔵زمانبندی رویدادهای نهمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی🔵


🔸پورتال حمل و نقل ریلی آمادگی خود را جهت معرفی شرکت ها و دستاوردهای ارائه شده در این نمایشگاه ، در بستر سایت و شبکه های اجتماعی خود اعلام میدارد🔸

“در هنگام تکمیل فرم، تیک گزینه مربوط به نمایشگاه را فعال کنید”

🔗لینک ثبت درخواست معرفی محصول/خدمات ارائه شده در نمایشگاه

  • نویسنده : گروه نویسندگان