پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته
جاذبه های گردشگری یک مقصد، تنها به ویژگی های محیط طبیعی یا ابنیه ، صنایع دستی و نظایر آن خلاصه نمی گردد. در واقع رویدادهایی که در یک مقصدگردشگری رخ می دهند خود می توانند به عنوان منبع مهمی برای جذب گردشگران تلقی شوند.
امروزه اهمیت برپایی نمایشگاه هاى گردشگرى در توسعه اقتصاد جهانی روز به روز در حال افزایش است ، بطوری که براساس بررسی های انجام شده برپایی نمایشگاه ها هر ساله حداقل ٣٠٠ میلیارد دلار درآمد بطور مستقیم عاید اقتصاد جهانی می کنند.
برپایی نمایشگاه ها بویژه در سطوح منطقه ای و بین المللی از جنبه های مختلف موجبات پویایی اقتصاد بومی را فراهم می سازد که از جمله آن کمک به توسعه و رونق صنعت گردشگری و نیز حفظ و ارتقاء سطح اشتغال ملی است هدف از برگزارى نمايشگاه تقويت و توسعه صنعت گردشگرى و تاثیرگذارى آن در اقتصاد كلان كشور و افزايش اشتغال در كشور مى باشد.
رابطه متقابلی بین برپایی نمایشگاهها و توسعه گردشگری وتوریسم بازرگانی وجود دارد و نشان میدهد که برپایی یک نمایشگاه به طور مستقیم تعداد زیادی گردشگر را به خود جذب می کند و منجر به رونق اقتصادی در منطقه می شود.
برگزاری نمایشگاه ها علاوه بر اینکه یک ابزار بازاریابی است میتواند به عنوان جاذبه تعداد زیادی گردشگر را در منطقه جذب کند. نمایشگاه هایی که در شهر ها برگزار می گردد، بسته به ابعاد محلی ،ملی و بین المللی ،توجه آن گروه از علاقه مندان را به طور مستقیم یا غیرمستقیم به خود جلب می نماید و در کنار آن فرصتی برای تبلیغ و شناساندن شهر به گردشگران را فراهم می آورد.
پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری با نشست هایی متنوع، پنل ها، کارگاه ها و میزگردهای تخصصی با حضور اساتید و فعالان حوزه گردشگری همراه خواهد بود.
لیست زیر عناوین ۲۰ نشستی هستند که در راستای تشریک تجربیات و معرفی الگوهای موفق گردشگری در طول چهار روز نمایشگاه پانزدهم برگزار می شوند:
🔸پورتال حمل و نقل ریلی آمادگی خود جهت معرفی شرکت ها و دستاوردهای ارائه شده در این نمایشگاه را در بستر سایت و شبکه های اجتماعی اعلام میدارد. همکاران محترم میتوانند از طریق لینک با ما در ارتباط باشند🔸
دیدگاهتان را بنویسید