دوشنبه / ۴ تیر / ۱۴۰۳ Monday / 24 June / 2024
×
راه آهن های دو کشور در خصوص تبادل ۲۰۰ واگن در شبانه روز از مرز رازی بین راه آهن دو کشور ایران و ترکیه به تفاهم رسیدند که حمل یک میلیون تن بار ریلی را برای سال جدید بین دو کشور به همراه خواهد داشت.
هدفگذاری یک میلیون تن حمل بار ریلی تهران و آنکارا

هدفگذاری یک میلیون تن حمل بار ریلی تهران و آنکارا

هدفگذاری یک میلیون تن حمل بار ریلی تهران و آنکارا
هدفگذاری یک میلیون تن حمل بار ریلی تهران و آنکارا

راه آهن های دو کشور در خصوص تبادل ۲۰۰ واگن در شبانه روز از مرز رازی بین راه آهن دو کشور ایران و ترکیه به تفاهم رسیدند که حمل یک میلیون تن بار ریلی را برای سال جدید بین دو کشور به همراه خواهد داشت.

سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در خصوص نشست مشترک با آقای حسن پزوک رئیس راه آهن ترکیه و همچنین آقای افق یالچین رئیس شرکت حمل و نقلی راه آهن ترکیه، از هدفگذاری یک میلیون تنی حمل بار ریلی میان تهران و آنکارا برای سال جدید خبر داد.

دکتر صالحی در این خصوص بیان داشت در دیداری که با رئیس راه آهن ترکیه و همچنین رئیس شرکت حمل و نقلی راه آهن ترکیه داشتیم تفاهم های خوبی انجام شد.

سفر مدیرعامل راه آهن به آنکارا

تبادل ۲۰۰ واگن در شبانه روز از مرز ریلی رازی

از جمله برای تبادل ۲۰۰ واگن در شبانه روز از مرز رازی توافق کردیم که با این هدف گذاری بتوانیم تبادل یک میلیون تن بار ریلی را در سال جدید بین دو کشور محقق کنیم.

در این راستا مقرر شد راه آهن ترکیه به سرعت نسبت به بازسازی زیرساخت شبکه ریلی خود و رفع آسیبهای ناشی از زلزله و همچنین مشکلات پیش آمده به دلیل کاهش سطح آب دریاچه وان اقدام نماید.

امیدواریم با بازسازی، اصلاح و ارتقاء اسکله و همچنین کشتی های مربوط به حمل واگن (فری بووت) در دریاچه وان طی یک ماه آینده ظرفیت عبور واگن از دریاچه وان به حداکثر خود برسد.

سفر مدیرعامل راه آهن به آنکارا

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه توافقات انجام شده گام بلندی برای افزایش ترانزیت بار از مسیر ترکیه به سمت اروپا است افزود: از آنجاییکه ترکیه به نوعی دروازه آسیا به سمت اروپا محسوب می‌شود، بر مبنای تفاهم های قبلی که با کشورهای ترکمنستان و قزاقستان و چین داشتیم می توانیم بارهای از مبدا این کشورها را از مسیر چین- قزاقستان- ترکمنستان- ایران- ترکیه به سمت اروپا حمل کنیم و این موضوع نقطه عطفی برای افزایش بارهای بین المللی است.

وی خاطرنشان کرد: احداث خط جدید مرند- چشمه ثریا- ایگدیر-کارس از دیگر موضوعات مذاکره شده در این دیدار بود که می‌تواند به جهش تبادلات ریلی دو کشور بیانجامد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *