نکات مهم خرید بلیت قطار
انتخاب و خرید بلیت قطار ممکن است در نگاه اول بسیار ساده به نظر برسد اما اگر با دقت کنیم، متوجه میشویم که بیشتر کسانی که بدون تحقیق و اطلاعات کافی اقدام به خرید بلیط قطار می کنند، همان کسانی هستند که تجربه خوبی از سفر خود با قطار ندارند.
برای خرید بلیت قطار چه به صورت حضوری (آفلاین) و چه بصورت غیر حضوری (آنلاین)، نکاتی مهمی وجود دارند، که باید آنها را در نظر بگیریم.
پس بایستی هنگام مراجعه به آژانسها و یا خرید از طریق سایت ها و اپلیکیشن های مختلف برای تهیه بلیت قطار و جهت جلوگیری از مشکلات آتی توصیه می شود، نکات مهم خرید بلیت قطار را مطالعه نمایید.
در هنگام خرید بلیت قطار از هر یک از روش های موجود (حضوری یا سایت های اینترنتی و اپلیکیشن ها)، حتما شماره تلفن همراه خود را جهت اطلاع رسانی های بعدی درج کرده و پس از خرید بلیت از دریافت پیامک تایید خرید و اطلاعات سفر اطمینان حاصل نمایید.
لازم بذکر است عدم دریافت پیامک خرید بلیت، میتواند فرصت هرگونه سوء استفاده بعدی از خرید شما را به وجود آورد.
توصیه می شود قوانین و مقررات مربوط به قطارهای مسافری و همچنین قطارهای حمل خودرو پیش از اقدام به خرید مطالعه شود.
🟢 حمل خودرو با قطار | 🟠 شرایط و قوانین کوپه دربست قطار |
🔵 آشنایی با قوانین صدور بلیت قطار برای کودکان | 🔴 توشه همراه مجاز و غیرمجاز در سفر با قطار |
صحت اطلاعات مسافران و شماره همراه، قبل از نهایی کردن خرید حتما بررسی شود.
پس از صدور بلیت، به هیچ عنوان امکان ویرایش اطلاعات سفر یا مسافران فراهم نبوده و در صورت هر گونه مغایرت لازم است بلیت ها استرداد شوند.
مسافران محترم حتما باید بلیت های خود را از آژانسهای معتبر (آژانس هایی که دارای مجوز فروش بلیت قطار هستند) و یا از اپلیکیشن و سایت های معتبر خریداری نمایند.
اسامی تمامی مراکز حضوری و غیر حضوری معتبر در سایت راه آهن و رجا موجود است.
در صورت نیاز به استرداد بلیت های اینترنتی، لازم است شماره همراه ثبت شده هنگام خرید بلیت در دسترس بوده و شماره کارت بانکی به نام یکی از مسافران اعلام گردد.
قطارها با توجه به خدماتی که در آنها ارائه میشود رتبه بندی شده اند تا مسافران بتوانند با مقایسه خدمات و امکانات موجود در هر قطار نوع قطار خود را برای مسافرت انتخاب نمایند.
قطارها بر اساس این رتبه بندی بصورت ستاره دار از تعداد ۵ ستاره تا ۲ ستاره رتبه بندی شده اند و قیمت بلیت قطارها هم بر همین اساس طبقه بندی می شود.
در پایان این پست شما را با سامانه صدای مسافر راه آهن جمهوری اسلامی ایران آشنا میکنیم. این سامانه جهت ارائه اطلاعات به مسافرین در مورد برنامه حرکت قطارها ، موقعیت جغرافیایی قطارهای در حال سیر، پیگیری مشکلات مسافرین در هر لحظه از سفر و همچنین ثبت درخواست های مردمی و … راه اندازی شده است و به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به مسافرین محترم می باشد.
شما هم چنانچه سوال یا نیاز به راهنمایی بیشتری دارید، میتوانید با این سامانه در ارتباط باشید.
☘️ سفر خوشی را با قطار برای شما عزیزان آرزومندیم | پورتال حمل و نقل ریلی
[…] مشاهده اطلاعیه ها در کانال تلگرام مشاهده اطلاعیه ها در اینستاگرام رتبه بندی و امکانات قطارهای مسافری معرفی بهترین قطارهای مسافری ایران برنامه حرکت قطار های مسافری نکات مهم خرید بلیت قطار […]
[…] رئیس قطار داخل قطار با صدور قبض صد در صد بها را از مهمان کوپه دریافت کرده اما به ایشان جا اختصاص پیدا نمی کند و باید داخل کوپه مسافرین بمانند. نکات مهم خرید بلیت قطار […]
[…] ⏰ از ساعت ۹ صبح | صرفا از طریق سکوهای مجاز فروش اینترنتی ⏰ از ساعت ۱۱ صبح | از طریق مراکز مجاز فروش حضوری و از میان بلیت های باقی مانده مشاهده اطلاعیه ها در کانال تلگرام مشاهده اطلاعیه ها در اینستاگرام رتبه بندی و امکانات قطارهای مسافری معرفی بهترین قطارهای مسافری ایران برنامه حرکت قطار های مسافری نکات مهم خرید بلیت قطار […]