دوشنبه / ۴ تیر / ۱۴۰۳ Monday / 24 June / 2024
×
تیم لوچینی، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت Intramotev که در حال توسعه نمونه اولیه واگن خودران است، می گوید: ما آینده ای را تصور می کنیم که در آن حمل و نقل می‌تواند بدون انتظار برای تخصیص لکوموتیو حرکت کند و سیستم را کارآمدتر و سازگارتر با محیط زیست کند.
رونمایی از نمونه اولیه واگن خودران با هدف رقابت با کامیون‌ ها

رونمایی از نمونه اولیه واگن خودران با هدف رقابت با کامیون‌ ها

رونمایی از نمونه اولیه واگن خودران با هدف رقابت با کامیون‌ ها
رونمایی از نمونه اولیه واگن خودران با هدف رقابت با کامیون‌ ها

تیم لوچینی، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت Intramotev که در حال توسعه نمونه اولیه واگن خودران است، می گوید: ما آینده ای را تصور می کنیم که در آن حمل و نقل می‌تواند بدون انتظار برای تخصیص لکوموتیو حرکت کند و سیستم را کارآمدتر و سازگارتر با محیط زیست کند.

هدف تسهیل عملیات کارآمد خدمات قطارهای بدون راننده و بدون آلایندگی است، تا حمل و نقل ریلی با جاده در مسیرهای ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ کیلومتری رقابتی تر شود.

یک وسیله نقلیه نمایشگر با باتری و نرم افزار خود ناوبری «هوشمند» در سنت لوئیس، میسوری برای تکمیل در سه ماهه دوم ۲۰۲۲ در دست توسعه است.

پیش بینی می شود که واگن های خودران بتوانند واگن های باری معمولی را بین سایت‌ های مشتریان، با مانور خودکار یا کنترل از راه دور در هنگام ورود حمل کنند.

این طرح ها شامل یک واگن مسطح و یک واگن فله بر است. این شرکت کاربردهای بالقوه‌ ای را در راه‌ آهن‌ های معدنی و سایت‌ های صنعتی، به ویژه در مکان‌ های ایزوله مشاهده می‌ کند، و ممکن است فرصت‌ هایی در بازار اروپا وجود داشته باشد، جایی که مسافت‌ ها معمولا کوتاه‌ تر هستند.

لوچینی گفت که فناوری باتری اکنون به اندازه کافی پیشرفت داشته است تا بارهای حجیم را فعال کند، هیچ زیرساخت خاصی به جز تجهیزات شارژ باتری مورد نیاز نخواهد بود، و تبدیل تدریجی از حمل با لکوموتیوهای مرسوم امکان پذیر است.

رقابت با بخش باری

شرکت Intramotev کار خود را با بررسی چگونگی استفاده از فناوری در حمل و نقل ریلی آغاز کرد که به گفته لوچینی در بازار مسافت های طولانی آمریکای شمالی شیوه ریلی بسیار رقابتی است، اما در مسافت های کوتاه تر با رقابت قوی با جاده روبرو است.

او گفت که اتوماتیک/خودران نمودن حمل و نقل جاده‌ ای در آینده میتواند یک تهدید رقابتی باشد و بنابراین افزایش توانایی راه‌ آهن برای انجام خدمات کوتاه‌ تر اما متداول‌ تر از نظر اقتصادی می‌ تواند فرصت‌ هایی را برای به دست آوردن بار در بازارهای لجستیکی محلی و در زمان ایجاد کند.

وی با اشاره به کمبود فعلی رانندگان کامیون در آمریکا و تاخیر در خروج کالاهای وارداتی از بنادر ساحل غربی، افزود: بحران زنجیره تامین فعلی نیاز به فناوری هایی را نشان می دهد که می تواند ظرفیت زیرساخت های حمل و نقل موجود را افزایش دهد.

الکس پیفر، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل اجرایی، افزود: «هر کاری که بتوانیم برای خروج کامیون‌ ها از جاده‌ ها انجام می دهیم، که این موضوع برای کاهش ترافیک جاده‌ ای، کربن زدایی و برای عموم جامعه بهتر است».

سرمایه گذاری و تخصص

صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر مرحله اولیه Idealab X سرمایه گذاری در Intramotev را در ۴ نوامبر اعلام کرد. لوچینی گفت که این «منابع قابل توجهی» برای پروژه «پیشگامانه» و همچنین تجربه Idealab X از تامین مالی شرکت هایی که «مشکلات مهم را حل می کنند» فراهم می کند.

این فناوری یک رویکرد انقلابی برای ساده‌ سازی عملیات ریلی در کارخانه و خدمات ریلی و احتمالاً شبکه ریلی گسترده تر در آینده است. در واقع، با این مد حمل و نقل، متدولوژی های دقیق زمانبندی قبول و اعزام و قابلیت اطمینان بهبود پیدا می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *