یکشنبه / ۱۸ آبان / ۱۴۰۴ Sunday / 9 November / 2025
×
قائم مقام شرکت راه آهن گفت: سامانه فروش بلیت قطار طوری طراحی شده که هیچ فردی، چه حضوری و چه اینترنتی، نمی تواند بیش از یک کوپه بلیت بخرد. بنابراین هیچ کس نمی تواند تعداد زیادی بلیت خریداری کند و بعدا واگذار کند؛ ضمن اینکه امکان اصلاح نام و نام خانوادگی در زمان دیگر برای هیچ کس وجود ندارد.
خرید بلیت قطار بیش از یک کوپه ممنوع شد

خرید بلیت قطار بیش از یک کوپه ممنوع شد

خرید بلیت قطار بیش از یک کوپه ممنوع شد
خرید بلیت قطار بیش از یک کوپه ممنوع شد

قائم مقام شرکت راه آهن گفت: سامانه فروش بلیت قطار طوری طراحی شده که هیچ فردی، چه حضوری و چه اینترنتی، نمی تواند بیش از یک کوپه بلیت بخرد.

میرحسن موسوی، قائم مقام مدیرعامل راه آهن درباره محدودیت خرید بلیت قطار گفت: سیستم فروش بلیت قطار به گونه ای طراحی شده که به صورت اینترنتی و حضوری هیچ شخصی اجازه خرید بلیت بیش از یک کوپه را ندارد.

موسوی با بیان اینکه در روز پیش فروش بلیت قطار حدود ۶۰۰ هزار بلیت توسط متقاضیان سفر با قطار خریداری می شود، اظهار کرد:

در همین روز پیش فروش حدود ۱۰ میلیون نفر جستجو گر وارد سیستم می شوند که اگر فرض بگیریم حدود ۵۰ درصد آنها دو یا سه بار جستجو کنند برای حدود پنج میلیون تقاضای سفر حدود ۶۰۰ هزار بلیت عرضه می کنیم.

وی همچنین آماری از جا بجایی روزانه مسافران از طریق حمل و نقل ریلی ارائه داد: در روز حدود ۸۰ هزار نفر مسافر جا به جا می کنیم که از این میزان حدود ۵۶ هزار نفر مربوط به قطارهای بین شهری است. به عبارتی برای هر روز سفر در مسیر رفت و برگشت جمع صندلی های پیش بینی شده ۵۶ هزار نفر سفر است.

قائم مقام مدیرعامل راه آهن با بیان اینکه تمام واگن های شرکت های حمل و نقلی ریلی مسافری اختصاص یافته در روز پیش فروش بلیت عرضه می شود، تصریح کرد: از سوی دیگر به صورت اینترنتی و حضوری سیستم به گونه‌ای طراحی شده که هیچ شخصی اجازه خرید بیش از یک کوپه بلیت را ندارد. بنابراین هیچ کس نمی‌تواند تعداد زیادی بلیت خریداری کند و بعدا واگذار کند؛ ضمن اینکه امکان اصلاح نام و نام خانوادگی در زمان دیگر برای هیچ کس وجود ندارد.

موسوی از مردم درخواست کرد که بلیت مورد نظر خود را از مراکز مجاز فروش تهیه کنند و گفت:

سیستم یکپارچه است و امکان خرید بلیت بیش از قیمت مصوب وجود ندارد. در طول سال های گذشته به دلیل اقتصاد ضعیف قطارهای مسافری بین شهری و حومه ای، از طریق شرکت های های حمل و نقل ریلی مسافری سرمایه گذاری در این بخش خیلی کم بوده و این در حالی است که تعداد زیادی از واگن‌های قدیمی را به جهت افزایش کیفیت و ایمنی از مدار خارج کردیم.

اخیرا تسهیلات حمایتی برای شرکت‌های حمل و نقل ریلی مسافری جهت تامین ناوگان مسافری نو و بازسازی سطح یک و دو واگن های مسافری پیش بینی شده است که مورد استقبال شرکت های حمل و نقلی ریلی قرار گرفته است.

موسوی در بخش دیگری از صحبت هایش به تاخیر در قطارها نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تا کنون تاخیر حرکت قطارهای مسافری بین شهری از مبدا به مقاصد کمتر از نیم ساعت بوده و فاصله از مبدا تا مقصد نیز به طور متوسط ۷۵۰ کیلومتر است.

بعضا آنچه اتفاق می‌افتد خرابی و نقص فنی است که در قطار ایجاد می‌شود و مدتی در برخی ایستگاه‌ها متوقف می‌شوند. برای آن هم تدابیری اتخاذ شده و لوکوموتیوهای امداد قطارها در مسیرهای مختلف پیش بینی شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *