شنبه / ۶ مرداد / ۱۴۰۳ Saturday / 27 July / 2024
×
قطار مسافری ریل باس تبریز-دانشگاه شهید مدنی آذربایجان همزمان با شروع سالتحصیلی سالجاری در تاریخ 9 مهرماه 1401 و با ده رام قطار رفت و برگشت، جابجایی دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در مسیر تبریز-دانشگاه شهید مدنی آذربایجان و بلعکس را آغاز کرد.
جابجایی روزانه دو هزار نفر دانشجو با ریل باس تبریز-دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

جابجایی روزانه دو هزار نفر دانشجو با ریل باس تبریز-دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

جابجایی روزانه دو هزار نفر دانشجو با ریل باس تبریز-دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
جابجایی روزانه دو هزار نفر دانشجو با ریل باس تبریز-دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

قطار مسافری ریل باس تبریز-دانشگاه شهید مدنی آذربایجان همزمان با شروع سالتحصیلی سالجاری در تاریخ ۹ مهرماه ۱۴۰۱ و با ده رام قطار رفت و برگشت، جابجایی دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در مسیر تبریز-دانشگاه شهید مدنی آذربایجان و بلعکس را آغاز کرد.

این قطار در مهرماه سال جاری موفق به جابجایی سی هزار و ۷۸۳ نفر مسافر مابین تبریز و دانشگاه شهید مدنی آذربایجان و بالعکس شده است که با در نظر گرفتن تعطیلی روزهای پنج شنبه و جمعه دانشگاه، روزانه حدود دو هزار نفر با این قطار جابجا می شود و قیمت بلیط این قطار یک هزار و پانصد تومان است.

اولین طرح ریلی مشترک ایران و روسیه در شهر اولین ها

شایان ذکر است طرح برقی کردن راه آهن تبریز – دانشگاه شهید مدنی آذربایجان که نخستین طرح مشترک همکاری ایران و روسیه در حمل و‌ نقل ریلی است به طول ۴۶ کیلومتر در تاریخ سی ام مهرماه سال ۱۳۹۱ افتتاح شد و برای اجرای آن ۱۰ میلیون یورو هزینه شده است.

این طرح به منظور تسهیل جا به جایی دانشجویان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان و کارکنان شهرک شهید سلیمی بوده و با راه اندازی قطار ریل باس تبریز – دانشگاه شهید مدنی آذربایجان روزانه ده رام قطار مسافری با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت در این مسیر حرکت می کند.

این قطار از استقبال خوبی برخوردار است و دشواری های پیش روی دانشجویان دختر و پسر را در ایاب و ذهاب جاده ای تا حدودی زیادی از بین برده است و از بابت خدمات جابجایی ۴۶ کیلومتری هر دانشجو -در زمان انتشار این پست-مبلغ یک هزار وپانصد تومان و در حدود یک بیستم خودروهای سواری  کرایه دریافت می کند.

راه اندازی این قطار از طرح های موفق حمل ونقل ریلی راه آهن منطقه آذربایجان بوده است و به طور خاص برای جابجایی دانشجویان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان که نزدیک به ده هزار نفر دانشجو دارد راه اندازی شده است واکثر دانشجویان بومی و غیر بومی ساکن در تبریز از این قطار برای رفت و آمد به این دانشگاه استفاده می کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *