شنبه / ۶ مرداد / ۱۴۰۳ Saturday / 27 July / 2024
×
محمد اسلامی از ساخت و تکمیل راه آهن چابهار-زاهدان با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی تا پایان کار دولت دوازدهم خبر داد.
تکمیل راه آهن چابهار-زاهدان تا پایان کار دولت

تکمیل راه آهن چابهار-زاهدان تا پایان کار دولت

محمد اسلامی در مراسم بهره برداری از ۲۱۳ دستگاه انواع واگن باری و مسافری و لکوموتیو که صبح امروز در ایستگاه راه آهن تهران برگزار شد، اظهار داشت: از سازندگانی که در شرایط کنونی با همت و باورداشتن به توانستن به شعار رونق تولید معنا می بخشند قدردانی میکنم.

وی تأکید کرد: باید باور کنیم که جزو اقتصادهای بزرگ دنیا با استعداد و توان بالا هستیم و اینکه توانایی رفع نیازهای خود با توان داخل را داشته و آنچه را که نداشته باشیم با همکاری، کار گروهی و استفاده از ظرفیت های پژوهشی به دست می آوریم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: باید برنامه ریزی جدی داشته باشیم تا در حوزه حمل و نقل ریلی در جهان سهم داشته باشیم.

اسلامی با اشاره به وجود ۶۰ درصد جمعیت جهان در غرب آسیا است، گفت:

با توجه به وجود منابع اصلی انرژی های جهان در این منطقه میتوان نتیجه گرفت که فرصت ها در اطراف ایران است. پس باید سعی کنیم شایستگی ها و ظرفیت ها را با ارتقای کیفیت و تولید رقابت پذیر، زمینه رشد آن را در بازار داخل فراهم و برند سازی کنیم.

اسلامی با اشاره به جنگ اقتصادی که امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران راه اندازی کرده است گفت:

این رفتارها با هیچ کشوری انجام نشده است و هدف آنها بازداشتن ایران از پیشرفت و حرکت است که هرگز به آرزوی خود نخواهند رسید.

وی افزود: در شرایطی که از تحریم ابلاغی به تحریم‌ تعقیب و مراقبت رسیده اند باید ظرفیت ها را احصا و هماهنگی مدیریتی و تعاملی را ارتقا بخشید.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر افزایش بهره وری در راه آهن گفت: باید کیفیت خدمات افزایش یابد و ماندگار شود تا در قلب مردم جای گیرد.

اسلامی افزود: اصلاح و بهسازی مسیرها، برطرف کردن موانع، افزایش ظرفیت خطوط موازی و اتصال‌های جدید به استان ها و مراکز بار جزو استراتژی های پایدار است که در تأکیدات رئیس جمهوری و برنامه های توسعه نظام آمده است.

اسلامی تأکید کرد: لذا باید اولویت‌ها دقیق و منابع درست توزیع شود تا نتیجه مطلوب حاصل گردد.

وی در ادامه به توسعه زیرساخت حمل و نقل ریلی اشاره کرد و گفت: در همین مدت صاحب آراستگی و ارائه ی سرویس های به موقع، کاهش میزان تأخیر قطارها و همچنین اتصال راه آهن به چهاراستان بوده‌ایم.

در همین راستا برای تسریع در ساخت راه آهن چابهار-زاهدان مبالغی را از صندوق توسعه ملی برای ساخت و تکمیل این پروژه تا پایان دولت دوازدهم دریافت کنیم.

این عضو کابینه دولت دوازدهم یادآور شد: با توجه به قرارداشتن راه آهن چابهار-زاهدان و رشت-آستارا در کریدور شمال-جنوب تکمیل این پروژه ها سهم ایران را از حمل و نقل اقیانوس هند تا آسیای میانه و از چین به اروپا افزایش خواهد داد.

اسلامی تصریح کرد: به رغم اینکه دشمنان تصمیم گرفتند راه ابریشم بدوی بسازند اما موفق نخواهند شد و با تلاش و کوشش مزیت های رقابتی را افزایش خواهیم داد.

و از طرفی درآمد سرانه پایدار ایران را از سهم ۱۰۰ میلیون تنی بار اطراف دریای خزر افزایش خواهیم داد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *