شنبه / ۶ مرداد / ۱۴۰۳ Saturday / 27 July / 2024
×
اگر دوست دارید یک سفر متفاوت و جذاب را در دل کوه، دشت و طبیعت جنگل امتحان کنید و مناظر زیبا و مسیرهای سرسبز جنگلی ایران را از پنجره قطار تماشا کنید، اما نمی‌دانید این قطارها به چه شهرهایی از ایران سفر می‌کنند و چگونه و چطور می‌توانید با قطارهای گردشگری ایران سفر کنید، تا انتهای این مقاله با یوتراوز همسفر شوید تا با قطار گردشگری ایران و مسیرهای جذاب آن بیشتر آشنا شوید.
بهترین قطارهای گردشگری ایران به چه مقاصدی سفر می‌کنند؟
  • کد نوشته: 20845
  • منبع: #آگهی
  • 13 شهریور 1401
  • بدون دیدگاه
  • برچسب ها

    بهترین قطارهای گردشگری ایران به چه مقاصدی سفر می‌کنند؟

    بهترین قطارهای گردشگری
    بهترین قطارهای گردشگری

    اگر دوست دارید یک سفر متفاوت و جذاب را در دل کوه، دشت و طبیعت جنگل امتحان کنید و مناظر زیبا و مسیرهای سرسبز جنگلی ایران را از پنجره قطار تماشا کنید، اما نمی‌دانید این قطارها به چه شهرهایی از ایران سفر می‌کنند و چگونه و چطور می‌توانید با قطارهای گردشگری ایران سفر کنید، تا انتهای این مقاله با یوتراوز همسفر شوید تا با قطار گردشگری ایران و مسیرهای جذاب آن بیشتر آشنا شوید.

    قطار گردشگری چیست؟

    شاید برای شما هم پیش آمده باشد که خرید بلیط قطار را به‌جهت لذت بردن از مسیرهای چشم‌نواز طبیعی به خرید بلیط هواپیما ترجیح داده باشید. سفر با قطار به‌ویژه در خطوطی که دارای جاذبه‌های طبیعی، گردشگری و تاریخی‌اند؛ از دیگر خطوط ریلی لذت بخش‌ترند. به همین جهت چند سالی است که شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا برای اولین بار در ایران، با هدف کشف زیبایی‌های راه آهن ایران، اقدام به راه‌اندازی قطار‌های گردشگری و توسعه صنعت گردشگری ریلی در ایران نموده است. قطارهای گردشگری که این روزها به ابزاری نو برای تفریح و گردش در دل طبیعت تبدیل شده‌اند، به گونه‌ای طرح‌ریزی شده است که علی‌رغم قطارهای مسافربری به مبدأ و مقصد خلاصه نمی‌شود و با توقف در زیباترین نقاط تفریحی مسیر، لذت سفر را دو چندان می‌کنند.

    قطارهای گردشگری شما را از مسیرهای صعب‌العبور، دره‌های عمیق و بکری عبور می‌دهند که هرگز نمی‌توانید با خودرو شخصی از آن‌ها عبور کنید؛ و در صورت گذر از این مسیرها با هواپیما نیز فرصت تماشای محیط اطراف را نخواهید داشت. اما با این قطارها می‌توانید در کمال آرامش و آسایش ضمن گپ‌وگفتی با همراهان خود نهایت لذت را از سفرتان ببرید و خاطرات خوشی را خلق ‌کنید.

    چرا قطارهای گردشگری ایران؟

    سفر با قطارهای گردشگری در قالب تورهای یک تا چندروزه انجام می‌شود که برای آشنایی بیشتر با زیبایی‌های منحصربه‌فرد ایران، انتخاب مناسبی برای گردشگران داخلی و خارجی به‌شمار می‌رود. تور قطار گردشگری مزایای قابل توجهی برای شما دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از: کاهش هزینه‌های سفر، تجربه یک سفر راحت، ایمن، متفاوت و همراه با آسایشی لذت‌بخش و همچنین سفر به دل طبیعت و لذت بردن از مناظری که دیدنشان با وسایل نقلیه دیگر مقدور نیست. این قطارها هم‌اکنون در مسیرهای مختلفی در ایران تردد می‌کنند که محبوب‌ترین و پرترددترین آن‌ها تور قطار گردشگری شمال است.

    پرترددترین مسیرهای ریلی ایران

    امروزه سفر با تور قطار گردشگری به یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین انواع سفرها تبدیل شده است. قطارهای گردشگری ایران در سال‌های اخیر با عبور از مسیرهای ناب و چشم‌نواز، جایگاه ویژه‌ای در میان گردشگران ایرانی و خارجی پیدا کرده‌اند. اگر شما هم قصد سفر با تور گردشگری را دارید، این مطلب را از دست ندهید تا با زیباترین مسیرهای ریلی ایران و تورهای گردشگری آن آشنا شوید.

    ۱٫     قطارهای گردشگری استان‌های شمالی کشور

    سفر به شمال با قطارهای گردشگری یکی از بهترین انتخاب‌هاست که با خرید بلیط قطار گردشگری تهران شمال انجام می‌شود. در سفر با قطار در مسیر ریلی شهرهای شمال ایران به اعماق جنگل‌ها می‌روید و از تماشای مناظر سرسبز و زیبا روحتان لبریز از شور و هیجان خواهد شد. اگر می‌خواهید بدانید قطار گردشگری شمال از کدام مسیرها می‌گذرد؟ و کدام شهرها را در این مسیر ریلی می‌بینید؟ همراه ما باشید.

    قطار گردشگری تهران – ساری (زیباترین مسیر ریلی)

    یکی از بکر‌ترین و پرطرفدارترین مسیرهای قطار گردشگری از تهران که عنوان زیباترین مسیر ریلی را از آن خود کرده است، قطار تهران ساری است. این قطار ۲۴ ایستگاه دارد که پس از گذر از گرمسار جذابیت‌هایش با پل سفید شروع شده و در طول مسیر از سد لفور و پارک جنگلی جوارم نیز دیدن خواهید کرد. اما زیباترین و مهم‌ترین جاذبه این مسیر پل ورسک است که در فهرست آثار ملی ایران نیز ثبت شده است. پس از پل ورسک وارد بلندترین تونل ایران(تونل گدوک) با ۲۸۸۷ متر طول خواهید شد. به جرأت می‌توان گفت مسیر تهران ساری بهشت برینی است که از فرط زیبایی و شکوه، علاوه‌بر گردشگران ایرانی، گردشگران خارجی هم علاقه‌مند هستند با خرید بلیط قطار گردشگری پل ورسک برای یک‌بار هم که شده این مسیر را ببینند.

    قطار گردشگری تهران – سوادکوه | تهران – شیرگاه

    قطار گردشگری شمال توری یک‌روزه است که حرکت خود را از تهران آغاز کرده و با عبور از سوادکوه و شیرگاه، در دل جنگل از خط ورسک به راه خود ادامه می‌دهد. تور قطار گردشگری سوادکوه – شیرگاه در مسیر اول در ایستگاه‌های گرمسار، روستای شوراب، ورسک و سوادکوه توقف کرده و گردشگران می‌توانند از جاذبه‌های این مسیر دیدن کنند. مسیر دوم قطار گردشگری شمال نیز در بنكوه، سيمين‌دشت، روستای شوراب، پل ورسک و شيرگاه توقف دارد تا از سازه‌ها و ابنیه قدیمی، ریل‌ها و زیرساخت‌ها، سیستم راهبری قطارها و پروژه ثبت جهانی راه آهن ایران بازدید کنید و در انتها نیز به تهران برمی‌گردد. صخره‌ها و کوه‌های شگفت‌انگیز، جنگل و طبیعت بکر و خانه‌های روستایی از جذابیت‌های سفر در این مسیر محسوب می‌شوند که با خرید بلیط قطار گردشگری تهران سوادکوه و خرید بلیط قطار گردشگری شیرگاه می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید.

    قطار گردشگری تهران – گیلان

    استان گیلان هم یکی از مقاصد قطار گردشگری است که از مبدأ تهران به سمت رشت و سراوان حرکت می‌کند و شما می‌توانید با خرید بلیط قطار گردشگری گیلان راهی این سفر شوید. قطار گردشگری گیلان یک تور ترکیبی یک‌روزه است که قسمتی از آن با اتوبوس انجام می‌شود. به‌این‌ترتیب‌که ابتدا در ایستگاه تهران سوار قطار می‌شوید و پس از ورود به ایستگاه رشت، با اتوبوس به سمت دریاچه سقالکسار حرکت می‌کنید. بعد از بازدید گردشگران از این دریاچه، راهی موزه میراث روستایی گیلان می‌شوید و در نهایت با قطار ایستگاه سراوان به تهران باز می‌گردید. در تمام زمانی‌که در قطار گردشگری گیلان هستید، از زیبایی‌ها، طراوت و جلوه بی‌نظیر طبیعت استان گیلان بهره‌مند خواهید شد.

    ۲٫     قطار گردشگری کویر (گرمسار و کاشان)

    قطار کویرگردی هر هفته پنجشنبه‌ها، در قالب یک تور یک‌روزه از مبدأ تهران به سمت گرمسار و کاشان برگزار می‌شود. قطار گردشگری کاشان در مسیر اول بازدید از مناظر زیبایی چون شهر زير زمينی اويی، مسجد جامع، مناره سلجوقی و در مسیر دوم بازدید از خانه‌های تاريخی بروجردی‌ها و طباطبايی‌ها و باغ فين را در مسیر خود دارد و سرانجام از کوير ابوزيد آباد به تهران برمی‌گردد. اگر به مناظر کویری علاقه‌مندید، توصیه می‌شود قطار گردشگری گرمسار را برای سفر انتخاب کنید. اگر هنگام شب در این مسیر باشید، از دل کویرهای پرستاره می‌گذرید و می‌توانید از دیدن آسمان درخشان و پرستاره کویر لذت ببرید.

    ۳٫     قطار گردشگری لرستان

    قطار گردشگری لرستان انتخابی عالی برای گردشگرانی است که قصد دارند سفری متفاوت به دل طبیعت زیبای ایران را تجربه کنند و از زیبایی‌های طبیعی و تاریخی این منطقه مانند آبشارهای زیبا، تونل‌ها و رودخانه‌های دیدنی لذت ببرند. آبشار آب گرم، تالاب ازگن، آبشار بیشه و چشمه آب گوگرد، از جاذبه‌های طبیعی مسیر این قطار گردشگری است.

    ۴٫     قطار گردشگری همدان

    قطار گردشگری همدان از تمام مظاهر طبیعت (کوه، دشت، کویر، دره، آبشار و رودخانه) عبور می‌کند تا در نهایت به همدان زیبا برسد.

    کلام آخر

    اگر اهل هیجان هستید و به گردشگری نیز علاقه‌مندید، پیشنهاد می‌کنیم سفر با قطارهای گردشگری را امتحان کنید. ناگفته نماند می‌توانید از طریق دانلود اپلیکیشن یوتراوز در کافه بازار در هر زمان و مکانی تنها به شرط دسترسی به اینترنت خرید بلیط قطار، بلیط هواپیما و رزرو هتل را تنها با چند کلیک ساده انجام دهید.


    پورتال حمل و نقل ریلی صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

     

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *