افزایش ۵ درصدی جابجایی مسافر در ۴ ماهه اول سال ۹۸
افزایش ۵ درصدی جابجایی مسافر در ۴ ماهه اول سال ۹۸
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن در مراسم راه اندازی قطار تهران-آنکارا خبر از جابجایی بیش از ۱۰ میلیون نفر با ناوگان ریلی کشور در چهار ماهه نخست سال جاری داد.

افزایش ۵ درصدی جابجایی مسافر در ۴ ماهه اول سال ۹۸

افزایش 5 درصدی جابجایی مسافر در 4 ماهه اول سال 98
افزایش ۵ درصدی جابجایی مسافر در ۴ ماهه اول سال ۹۸
سعید رسولی

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن در مراسم راه اندازی قطار تهران-آنکارا گفت: در چهار ماهه نخست سال جاری در مجموع ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر با ناوگان ریلی کشور جابجا شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال، گذشته ۴.۷ درصد افزایش یافته است.

سعید رسولی در این مراسم گفت: خوشبختانه توافقات خوبی با کشورهای همسایه درباره تسهیل تردد قطارهای باری و مسافری و افزایش صادرات و واردات از طریق شبکه ریلی انجام شده است و امروز شاهد راه اندازی قطار مسافری تهران – آنکارا هستیم.

وی با بیان اینکه طبق توافق با مسئولان راه آهن ترکیه پیش از این قطار تهران – وان نیز در تیرماه سال جاری راه اندازی شده است، گفت:

طبق پروتکلی که در اردیبهشت ماه سال جاری با ترکیه داشتیم راه اندازی قطار مسافری تهران- وان و تهران – آنکارا با جدیت دنبال و وارد مرحله اجرایی شد.

مدیرعامل راه آهن اظهار امیدواری کرد که به زودی با راه اندازی قطارهای گردشگری بین ایران و ترکیه مردم دو کشور دوست و همسایه بتوانند از اماکن تاریخی و گردشگری یکدیگر دیدن کنند.

معاون وزیر راه وشهرسازی در ادامه از حمایت شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران ازتولید ناوگان ریلی در شرکت های داخلی خبرداد و افزود:

در راستای حمایت از تولید ملی ۱۷۲ لکوموتیو، واگن باری و واگن مسافری طی ۴ ماهه نخست سال وارد شبکه ریلی کشور شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۴ درصد رشد نشان می دهد.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: همه این تلاش ها در راستای توصیه مقام معظم رهبری در خصوص توسعه کریدورهای ترانزیت ریلی و حمایت از تولید داخلی در سال رونق تولید است.

یادآورمی شود: با حضور معاون وزیرراه وشهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و مدیران شرکت های حمل ونقل ریلی کشور قطار تهران – آنکارا شامگاه ۱۶ مردادماه سال جاری راه اندازی شد.

اینفوگرافی/اولین قطار مسافری تهران-آنکارا اعزام شد
اینفوگرافی/اولین قطار مسافری تهران-آنکارا اعزام شد

طبق برنامه مقررشده این قطار مسافری چهارشنبه هرهفته از ایستگاه راه آهن تهران عازم آنکارا شود و قیمت بلیت آن ۷۶۹ هزار و ۲۵۰ تومان تعیین شده است.

قطار مسافری تهران – آنکارا ساعت ۲۱ و۵۰ دقیقه چهارشنبه هرهفته پس از ترک ایستگاه راه آهن تهران عازم تبریز می شود و پس از گذر از ایستگاه راه آهن تبریز، مرز رازی، کاپی کوی (مرز ایران – ترکیه) در ایستگاه اسکله دریاچه وان متوقف و مسافران با کشتی به آن سوی دریاچه منتقل و از آنجا با قطار ترکیه ای عازم آنکارا می شوند.

برنامه حرکت قطارهای بین المللی
برنامه حرکت قطارهای بین المللی

زمان سیر این قطار مسافری در مسیر تهران – آنکارا حدود ۶۰ ساعت است و طبق هماهنگی های انجام شده بین راه آهن جمهوری اسلامی ایران با مسئولان شرکت راه آهن ترکیه، شرکت حمل ونقل ریلی رجا با واگن های چهارتخته مسافران را از تهران به اسکله دریاچه وان منتقل می کند و پس از آن قطارهای ترکیه مسافران را از آنسوی دریاچه وان به آنکارا انتقال می دهند.

(مسافران این قطار حد فاصل اسکله دریاچه وان تا اسکله تاتوان را با کشتی سفر می کنند.)

هموطنان برای تهیه بلیت قطار تهران – آنکارا می توانند از طریق دفاتر مجاز فروش و یا به صورت اینترنتی نسبت به خرید بلیت های مورد نیاز خود اقدام و یا با سامانه صدای مسافر شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران به شماره ۰۲۱۵۱۴۹ تماس بگیرند.

شایان ذکر است، سیر قطارهای مسافری در مسیر تهران – آنکارا و تهران – وان متعاقب دیدار«سعید رسولی» مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با «علی احسان اویگون»، همتای ترک خود در تهران عملی شد و برای نخستین بار قطار تهران – وان سوم تیرماه سال جاری تهران را به مقصد وان ترک کرد و امشب قطار تهران – آنکارا سیر خود را در این مسیر آغاز کرد.