افزایش مسافر مترو مسکو در ۳ ماهه نخست ۲۰۲۴
افزایش مسافر مترو مسکو در ۳ ماهه نخست ۲۰۲۴
متروی مسکو از موفقیت خود در حمل بیش از ۵۰۰ میلیون مسافر طی سه ماهه نخست سال میلادی ۲۰۲۴ خبر داد.

افزایش مسافر مترو مسکو در ۳ ماهه نخست ۲۰۲۴

افزایش مسافر مترو مسکو در ۳ ماهه نخست ۲۰۲۴
افزایش مسافر مترو مسکو در ۳ ماهه نخست ۲۰۲۴

مترو مسکو از موفقیت خود در حمل بیش از ۵۰۰ میلیون مسافر طی سه ماهه نخست سال میلادی ۲۰۲۴ خبر داد.

بر اساس آمار رسمی اعلام شده از سوی مقام های رسمی مترو مسکو، این شرکت موفق شده طی سه ماهه نخست سال جاری میلادی حدود ۵۷۰ میلیون مسافر را جا به جا نماید که این رقم حدود چهار برابر جمعیت کل کشور روسیه محسوب می شود. این آمار همچنین به نسبت مدت مشابه سال گذشته، حدود ۸ درصد افزایش را نشان می دهد.

مترو مسکو همچنین طی مدت یک سال گذشته موفق به توسعه خطوط شماره ۸ و ۱۰ شده است. از دیگر دستاوردهای مترو مسکو، نوسازی ۷۴ درصد از ناوگان بوده که پیشرفتی چشمگیر در حمل مسافر ریلی شهری به حساب می آید.

استقبال شهروندان روسیه از بلیت های الکترونیک

استقبال شهروندان روسیه از بلیت های الکترونیک
استقبال شهروندان روسیه از بلیت های الکترونیک

مترو مسکو همچنین در سال ۲۰۲۳ اقدام به راه اندازی سیستم پرداخت و خرید بلیت جدید تمام الکترونیک خود به نام «تروئیکای مجازی» شده است؛ ابتکاری که با استقبال شهروندان این شهر مواجه شده و در حال حاضر، بیش از ۸۰ درصد از بلیت های مترو از این طریق خریداری می شود.

بلیت های تمام الکترونیک در حقیقت، جایگزینی جدید برای کارت بلیت های متداول است که طی ۱۱ سال گذشته بیش از ۵۰ میلیون قطعه از آنها برای شهروندان روسیه صادر شده است.

به گفته مترو مسکو، با راه اندازی بیلط های تمام الکترونیک، صف های طولانی در ایستگاه های شلوغ برای شارژ کارت بلیت و یا تهیه بلیت های یکبار مصرف تا حد زیادی از بین رفته و عمده شهروندان روسیه از بلیت های تمام الکترونیک استفاده می کند که با استفاده از حساب بانک و به صورت آنلاین قابل شارژ هستند.