آغاز عملیات اجرایی خط ۹ مترو تهران
آغاز عملیات اجرایی خط ۹ مترو تهران
محسن هرمزی در خصوص مشخصات کلی و محدوده های تحت پوشش خط ۹ متروی تهران اظهار داشت: این خط از مترو نقش مهمی در ایجاد یکپارچگی شبکه مترو دارد به طوری که با تمام خطوط مترو دارای ایستگاه تبادلی است.

آغاز عملیات اجرایی خط ۹ مترو تهران

آغاز عملیات اجرایی خط ۹ مترو تهران
آغاز عملیات اجرایی خط ۹ مترو تهران

محسن هرمزی در خصوص مشخصات کلی و محدوده های تحت پوشش خط ۹ متروی تهران اظهار داشت: این خط از مترو نقش مهمی در ایجاد یکپارچگی شبکه مترو دارد به طوری که با تمام خطوط مترو دارای ایستگاه تبادلی است.

وی ادامه داد: خط ۹ مترو بخشی از مسیر حلقه ای که به دور قسمت مرکزی تهران کشیده شده است را تشکیل و به محدوده متراکم مرکزی که توسط خطوط موجود مترو پوشش داده نشده، خدمت رسانی می کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار داشت: طول خط ۹ مترو بیش از ۵۲ کیلومتر است و ۳۷ ایستگاه با ۲۵ خروجی اضطراری دارد.

هرمزی با اشاره به اینکه خطوط متروی ۱،۲،۳،۴،۶،۷،۸،۱۰و ۱۱ با خط ۹ ایستگاه های تبادلی دارد گفت: این خط در طول مسیر خود از محدوده تقی آباد، دولت آباد، بزرگراه امام رضا(ع)، سه راه افسریه، بزرگراه بسیج، بلوار نبرد، فرودگاه دوشان تپه، خیابان دکتر آیت، سرسبز، بلوار هنگام، سایت نیروی دریایی، میدان ملت، خیایان شقاقی، خیابان گیلان، خیابان گل نبی، خیابان کوشا، بزرگراه حقانی، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان ایران زمین، میدان صنعت، پارک پردیسان، بلوار ایوانک، بزرگراه همت، دهکده المپیک، بزرگراه آزادگان، بلوار کوهک عبور کرده و در انتها به منطقه چیتگر می رسد.

تا نیمه خرداد ساخت خط ۱۱ مترو کلید می خورد

آیین آغاز عملیات اجرایی احداث خط ۹ مترو تهران -چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳- با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مسعود درستی مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه و جمعی از مدیران شهری در منطقه ۲۲ تهران برگزار شد.

محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ابتدای این برنامه با بیان اینکه پروژه‌ امروز طبق وعده های گذشته زیر بار بردن خطوط جدید است، گفت: امسال با کمک متروی تهران خط ۹ را آغاز خواهیم کرد و در دو هفته آینده شاهد آغاز ساخت خط ۱۱ خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه برنامه توسعه مترو تهران ۵۰۰ کیلومتر مسیر و ۳۳۰ ایستگاه است، گفت: روش تامین مالی متفاوت بود اما امروز با گذشته فرق می کند.

پیرامون روش تامین مالی در خطوط ۸، ۱۰ و ۹ مسیر تازه ای را پیش خواهیم برد و به صورت مشخص با پیمانکار چینی روش تامین منابع مالی به این صورت است که آورده مالی تا درصدی توسط خود پیمانکار انجام خواهد شد و بعد از تجهیز کارگاه و پیشرفت ۵ درصدی پروژه این مرحله ادامه خواهد داشت.

هرمزی ادامه داد: ظرفیت بخش خصوصی تؤامان با قرارگاه خاتم پای کار ما آمده است. در ۳۲ ماه مدیریت شهری ۴۹ کیلومتر به مسیر متروی تهران اضافه و ۱۸ ایستگاه مترو تحویل مردم تهران شده است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه در موضوع تامین واگن نیز به جز قرارداد ۷۹۱ واگن قرارداد ۱۱۳ دستگاه قطار ملی را در پیش گرفتیم و ۲ رام قطار را در سال جاری تحویل خواهیم داد، تصریح کرد: امسال را بهار حمل و نقل نام گذاری کردیم و شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه خواهیم بود.

وی در پایان گفت: در یک مبدا تاریخی هستیم و با کمک دولت و شهرداری تهران پروژه برقی سازی حمل و نقل تهران را با قوت پیش خواهیم برد و آیندگان در این باره قضاوت خواهند کرد.