ولارو؛ گام بلند زیمنس برای مدرن سازی حمل و نقل ریلی مصر
شرکت زیمنس موبیلیتی از اولین قطار پرسرعت ولارو برای مصر در نمایشگاه اینوترنس برلین رونمایی کرد.
شرکت زیمنس موبیلیتی از اولین قطار پرسرعت ولارو خود برای سیستم ریلی ۲۰۰۰ کیلومتری مصر در نمایشگاه بینالمللی حمل و نقل اینوترنس (InnoTrans)، پیشروترین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل جهان در برلین، رونمایی کرد.
این قطار به طور خاص برای مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی و شنی مصر طراحی شده است و در حضور وزیر حمل و نقل فدرال آلمان، مدیرعامل زیمنس، معاون نخست وزیر مصر، وزیر صنعت و تجارت و وزیر حمل و نقل و هیئت همراه او، ارائه شد.
این قطار اولین قطار از ۴۱ قطار ولارو است که برای این پروژه چند میلیارد دلاری است که حاصل یک کنسرسیوم بین زیمنس موبیلیتی، شرکت ساختمانی اوراسکام و پیمانکاران عرب، ساخته شده است.
مایکل پیتر، مدیرعامل زیمنس موبیلیتی، می گوید: رونمایی از اولین قطار پرسرعت ولارو، نقطه عطفی مهم در تلاش ما برای ارائه سفر ریلی پایدار برای مردم مصر است. ولارو یکی از پیشرفته ترین قطارهای پرسرعت در جهان است که تجربه عملیاتی بیش از سه میلیارد کیلومتر را در خود جای داده است.
ولارو یکی از ۴۱ قطار پرسرعت، ۹۴ قطار منطقه ای دسیرو و ۴۱ وکترونز خواهد بود که به عنوان بخشی از ایجاد ششمین شبکه بزرگ قطارهای پرسرعت در جهان، در مصر فعالیت خواهند کرد.
قطار ولارو (Velaro) مصر، یک قطار سریع السیر هشت واگنه، ۲۰۰ متر طول دارد و دارای کوپه های کلاس تجاری و استاندارد به همراه یک واگن رستوران است. این قطار برای راحتی طراحی شده و ظرفیت ۴۸۱ مسافر (۴۷۹ صندلی + دو جای ویلچر)، اینترنت و پریز برق داخلی دارد.
نمایشگرهای پیشرفته، اطلاعات قطار را به صورت زنده در طول سفر به مسافران ارائه میدهند. ولارو مصر جدیدترین نسل از پلتفرم ولارو است که از ولارو MS مورد استفاده دویچه بان در آلمان گرفته شده است. این قطار از یک مفهوم کشش توزیعشده بهره میبرد و برای رسیدن به سرعتهای تا ۲۵۰ کیلومتر در ساعت طراحی شده است.
برای مقاومت در برابر چالش های زیست محیطی منحصر به فرد در مصر، مانند دمای بالا، شن و ماسه و گرد و غبار، قطار ولارو مصر به ویژگی های مهمی برای حداکثر بهره وری مجهز شده است. شکاف های خارجی با استفاده از پوشش ها یا برس ها آب بندی شده اند تا ورود شن و ماسه و گرد و غبار به حداقل برسد.
سیستم های فیلتر پیشرفته در اجزای هدایت هوا نصب شده اند تا هوای پاک حفظ شود و جریان هوای ناحیه زیرین برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد اجزا بهینه شده است. از اسپویلرهای جدید توسعه یافته و اقدامات آیرودینامیکی اضافی برای بهینه سازی جریان هوا استفاده می شود تا از بالا آمدن شن و ماسه و گرد و غبار به قسمت های بالایی یا روی سقف در سرعت های بالا جلوگیری شود.
علاوه بر این، ظرفیت خنک کنندگی سیستم تهویه مطبوع افزایش یافته و توزیع هوا بهینه شده است تا راحتی مطلوب برای مسافران تضمین شود.
برای تجهیز کل شبکه ریلی، شرکت زیمنس موبیلیتی قطارهایی را بر اساس پلتفرم های محصول اثبات شده خود تحویل خواهد داد. در حال حاضر، تولید در حال انجام است و پنج قطار پرسرعت Velaro ساخته و آزمایش شده اند، به همراه پنج قطار Desiro که یکی از آنها به قاهره تحویل داده شده است.
علاوه بر این، پنج لوکوموتیو Vectron در آلمان در حال راه اندازی هستند. علاوه بر این، ۱۶ قطار Desiro در حال حاضر در مراحل مختلف پیش مونتاژ و مونتاژ در آلمان هستند.
پروژه راه آهن پرسرعت مصر با شروع فاز اول در قاهره، پیشرفت قابل توجهی دارد. خط سبز که ۶۶۰ کیلومتر از عین السخنه تا مرسی مطروح را از طریق قاهره و اسکندریه طی می کند، شاهد ریل گذاری، احداث ایستگاه های قطار و پل های در دست ساخت توسط پیمانکاران محلی بوده است.
از دیگر نقاط عطف کلیدی می توان به نصب چهار ترانسفورماتور اصلی و ساخت دو پست فرعی برای راه آهن برقی اشاره کرد.
تلاش های ساختمانی عمدتا بر روی تاسیسات پارکینگ قطارها در ایستگاه نیو کپیتال (شرق قاهره) متمرکز است، که اولین مورد از شش مورد است و هر کدام پس از تکمیل، بر روی هشت خط خود با طول تقریبی ۲۰۰ متر، سه قطار ولارو و هفت قطار دسییرو و سه لوکوموتیو وکترون و همچنین تعمیرگاه اصلی (غرب نیل) را شامل خواهد شد.
این اولین دپوی قطاری است که فعالیت های ساختمانی گسترده ای از جمله یازده میلیون متر مکعب خاکبرداری و ۳.۵ میلیون متر مکعب خاکریزی را تجربه کرده است. این شامل یک منطقه دپوی قطار با ۹ خط آهن، هر کدام تقریبا ۶۷۰ متر طول است که قادر به جای دادن ۱۱ قطار ولارو، ۱۵ قطار دسیرو و ۱۳ قطار وکترون است.
این انبار همچنین دارای یک کارگاه تعمیر و نگهداری بزرگ به ابعاد ۲۶۰ در ۲۶۰ متر، یک اتاق کنترل مرکزی که بر هر سه خط نظارت دارد و امکانات آموزشی مجهز به شبیه سازهای رانندگی است. تاسیسات پارکینگ قطار در ایستگاه نیو کپیتال و انبار اصلی، قطارهای تحویل داده شده تا سال ۲۰۲۵ را در خود جای خواهد داد.
شرکت زیمنس موبیلیتی به همراه شرکای خود، اوراسکام کانستراکشن و عرب کانترکتورز، پروژه راه آهن پرسرعت مصر را رهبری میکنند که هدف آن ایجاد انقلابی در حمل و نقل ریلی در مصر است. این پروژه بلندپروازانه شامل ساخت یک شبکه ریلی مدرن ۲۰۰۰ کیلومتری است که ۶۰ شهر را به هم متصل می کند. این پروژه، دسترسی مصری ها به یک سیستم حمل و نقل ایمن و قابل اعتماد را فراهم می کند و در عین حال انتشار کربن را تا ۷۰ درصد کاهش می دهد.
جهت تماشای ویدیو بایستی فیلترشکن دستگاه خود را روشن نمایید
Velaro for Egypt high-speed train – built for extremes
بخوانید: مصر با همکاری زیمنس صاحب ششمین شبکه ریلی پرسرعت دنیا میشود
دیدگاهتان را بنویسید