مطالعات استفاده از ایستگاه های خط یک مترو اصفهان
مطالعات استفاده از ایستگاه های خط یک مترو اصفهان
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مطالعات برای استفاده از فضای ایستگاه‌های خط یک مترو در دست انجام است تا بخشی از هزینه‌های بهره‌برداری از این راه تامین و امکانات بیشتری برای رفاه و آسایش شهروندان فراهم شود.

مطالعات استفاده از ایستگاه های خط یک مترو اصفهان در دستور کار است

فتح‌الله معین در حاشیه بازدید از فضاهای تجاری و اقتصادی ایستگاه های خط یک قطار شهری اصفهان اظهار کرد: تعداد زیادی از ایستگاههای خط یک مترو اصفهان، فضاهای آزادی دارد که میتوان از آنها به بهترین نحو بهره برداری کرد.

وی افزود: این فضاهای آزاد به لحاظ ضرورت طراحی و زمان توقف قطارها ساخته شده و در برخی از ایستگاه ها نیز امکاناتی برای استفاده های دیگری وجود دارد، از این رو هدف ما استفاده بهینه از فضاهای موجود در جهت رفاه مردم و سهولت دسترسی به امکانات مورد نیاز شهروندان است.

مترو اصفهان
مطالعات استفاده از ایستگاه های خط یک مترو اصفهان
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد:

با توجه به اینکه مدت زیادی از زمان بهره برداری خط یک مترو به صورت کامل نگذشته است، مطالعات برای استفاده از فضای ایستگاه های این خط در دست انجام است تا بخشی از هزینه های بهره برداری مترو از این راه تامین و امکانات بیشتری برای رفاه و آسایش شهروندان فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه در طول فعالیت دوره پنجم شورای اسلامی شهر اصفهان مشکلات بودجه ای که باعث توقف اجرای پروژه‌ها شود، وجود نداشته است، اظهار کرد:

با تامین منابع مالی از طریق دریافت تسهیلات بانکی، فروش اوراق مشارکت و استفاده از اعتبارات دولتی و پرداخت بخشی از اعتبارات برای توسعه خطوط از طریق درآمد های شهرداری، فعالیت ها به نحو احسن انجام شده و خللی به وجود نیامده است.

معین با بیان اینکه برای تملیک و آزادسازی ایستگاه های خط دو مترو، اعتبار ویژه ای بر اساس اعلام نیاز در نظر گرفته شده است، گفت:

تاکنون برای بخش‌های مورد نیاز جهت احداث ایستگاه، آزادسازی ها انجام، قراردادها منعقد و پیمانکار برای ساخت فعال شده است.

وی ادامه داد: شهرداری اعلام آمادگی کرده تملکات زمین‌های مورد نیاز برای احداث ایستگاه های خط دو مترو را به نحوی انجام دهد که تاخیری در انجام فعالیت‌ها اتفاق نیفتد.