 تور یک روزه رشت-لوشان با قطار گردشگری رجا
تور یک روزه رشت-لوشان با قطار گردشگری رجا تور یک روزه تهران-شیرگاه با قطار گردشگری رجا
تور یک روزه تهران-شیرگاه با قطار گردشگری رجا ۲۸۶ میلیون سفر و ۳۲۰ هزار حرکت قطار آمار ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۴ متروی تهران
۲۸۶ میلیون سفر و ۳۲۰ هزار حرکت قطار آمار ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۴ متروی تهران اجرای تورهای شهری با محوریت شبکه مترو/ نقشه گردشگری ۱۴ ایستگاه مترو آماده شد
اجرای تورهای شهری با محوریت شبکه مترو/ نقشه گردشگری ۱۴ ایستگاه مترو آماده شد برنامه حرکت قطارهای حومه ای راه آهن جنوب/پاییز و زمستان۱۴۰۴
برنامه حرکت قطارهای حومه ای راه آهن جنوب/پاییز و زمستان۱۴۰۴ راه اندازی قطارهای دو طبقه مسافری در اروپا
راه اندازی قطارهای دو طبقه مسافری در اروپا راه اندازی قطار ۵ ستاره فدک در مسیر ساری به مشهد
راه اندازی قطار ۵ ستاره فدک در مسیر ساری به مشهد فراخوان مقاله نوزدهمین همایش حمل و نقل ریلی
فراخوان مقاله نوزدهمین همایش حمل و نقل ریلیآغاز عملیات اجرایی ایستگاه راه آهن گناباد در کریدور ریلی شرق کشور

عملیات اجرایی ایستگاه راه آهن گناباد به عنوان یکی از ایستگاه های اصلی محور زاهدان – زابل – بیرجند – مشهد، امروز سه شنبه ۴ شهریورماه همزمان با هفته دولت و با حضور فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.
این ایستگاه که به صورت درجه دو مسافری طراحی شده است، در زمینی به مساحت ۱۷٫۵هکتار اجرا خواهد شد و مساحت ساختمان اصلی آن ۲ هزار و ۴۲۴ متر مربع و کل بناهای ایستگاهی آن ۳ هزار و ۴۷۰مترمربع پیش بینی شده است.
صبح امروز در سومین روز از هفته دولت و با حضور فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی، هوشنگ بازوند، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور عملیات اجرایی ایستگاه راه آهن گناباد آغاز شد.
بازوند در آیین آغاز عملیات اجرایی این ایستگاه اظهار داشت: احداث ایستگاه گناباد گامی مهم در تکمیل کریدور ریلی شرق کشور است که علاوه بر تامین نیازهای سفرهای داخلی، حلقهای راهبردی در اتصال ایران به شبکه ریلی منطقه ای و فرامنطقه ای به شمار می رود.
وی با اشاره به اینکه راه آهن زاهدان – مشهد به طول حدود ۹۱۰ کیلومتر بخش شمالی کریدور ریلی شرق کشور را تشکیل می دهد، افزود: این مسیر از بندر راهبردی چابهار آغاز شده و با عبور از استانهای سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی، در نهایت در خراسان رضوی به خط بافق – مشهد متصل می شود.
پیش بینی می شود این خط آهن سالانه ظرفیت جا به جایی ۹ میلیون تن بار و ۲ میلیون مسافر را فراهم آورد و به همین دلیل از جایگاه ویژه ای در نقشه حمل و نقل کشور برخوردار است.
بازوند تاکید کرد: تکمیل این خط آهن تنها یک پروژه داخلی نیست بلکه نقش پل ارتباطی برای کشورهای افغانستان، آسیای میانه و شرق روسیه ایفا میکند و امکان دسترسی این کشورها به آب های آزاد جنوب ایران را مهیا خواهد ساخت. بدین ترتیب، شرق ایران به شاهراه تبادلات تجاری، ترانزیتی و گردشگری منطقه تبدیل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور همچنین با اشاره به روند اجرایی این طرح گفت: «در حال حاضر بیش از ۲۵۰۰ نفر نیروی انسانی و حدود ۸۰۰ دستگاه ماشینآلات سنگین در پروژه فعال هستند و عملیات خاکی، احداث پل های بزرگ و تونل ها با جدیت در حال انجام است. این حجم از فعالیت نشان می دهد که دولت چهاردهم با عزم جدی، پروژه های زیربنایی کشور را به پیش می برد.
ایستگاه های این محور شامل ایستگاه تشکیلاتی بیرجند برای مسافری و باری، ایستگاه های درجه دو مسافری در شهرهای گناباد، قائن، سربیشه، نهبندان و زابل و همچنین یک ایستگاه مرزی تشکیلاتی در مرز میلک خواهد بود. این ترکیب ایستگاهی علاوه بر توسعه حمل ونقل، موجبات رونق اقتصادی و خدماتی در شهرها و مناطق شرقی کشور را به همراه خواهد داشت.
بازوند در پایان با اشاره به نقش توسعه زیرساخت های ریلی در محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال گفت: با تکمیل این طرح عظیم، علاوه بر افزایش ایمنی سفرها، کاهش مصرف سوخت و صرفهجویی های اقتصادی، زمینه اشتغال پایدار، توسعه خدمات آموزشی، بهداشتی و گردشگری در شرق کشور فراهم خواهد شد و استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی از مزایای آن بهره مند می شوند.
دیدگاهتان را بنویسید