دیدنی‌های اصفهان در شب
دیدنی‌های اصفهان در شب
شهر اصفهان یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری خانواده‌های ایرانی است. اما آنچه که احتمالا از دید برخی از مسافران پنهان می‌ماند، دیدنی‌های اصفهان در شب است که فوق‌العاده جذاب و خاطره‌انگیز است. اگر می‌خواهید با اصفهانی متفاوت‌تر از آنچه که تاکنون می‌شناختید آشنا شوید، این مطلب را از دست ندهید.

دیدنی‌های اصفهان در شب

شهر اصفهان یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری خانواده‌های ایرانی است. اما آنچه که احتمالا از دید برخی از مسافران پنهان می‌ماند، دیدنی‌های اصفهان در شب است که فوق‌العاده جذاب و خاطره‌انگیز است. اگر می‌خواهید با اصفهانی متفاوت‌تر از آنچه که تاکنون می‌شناختید آشنا شوید، این مطلب را از دست ندهید.

شب‌گردی در اصفهان؛ تجربه‌ای که هیچ وقت فراموش نمی‌کنید!

اصفهان آنقدر زیبا و دوست‌داشتنی است که هر آدم سفردوستی دلش می‌خواهد به آن‌‌جا برود و دلیل شهرتش به نصف جهان را از نزدیک ببیند. حال تصور کنید که این زیبای پُر رمز و راز تاریخ را در شب تماشا کنید. تماشای دیدنی‌های اصفهان در شب، تجربه‌ای است که هیچ‌وقت آن را فراموش نمی‌کنید. باید یک بار هم که شده آن را امتحان کنید از میدان نقش جهان گرفته تا پُل‌‌ها، پارک‌ها، شهربازی‌ها، مراکز خرید و… حال که به اصفهان آمدید، دست در دست ما دهید تا شما را به یک گردش شبانه آن‌ هم از نوع خاطره‌انگیز میهمان کنیم. می‌توانید برای اجاره بهترین اقامتگاه‌ها با قیمت‌هایی جذاب و مناسب، به سایت اتاقک بروید. اتاقک به شما کمک می‌کند تا به راحتی مناسب‌ترین جا برای اقامت چند روزه‌تان در اصفهان پیدا کنید و سفری خاطره‌انگیز را تجربه کنید.

پل خواجو

اگر می‌خواهید غروبی فراموش‌نشدنی را تماشا کنید، حتما پل خواجو را از یاد نبرید. تماشای این اثر باستانی به‌ویژه در شب که یکی از مشهورترین دیدنی‌های اصفهان در شب است، شما را به اعماق تاریخ می‌برد. نورپزدازی زیبای پل، چشم‌اندازی فوق‌العاده را فراهم می‌کند. پلی که با طراحی جذابش هم محل رفت و آمد است و هم مکانی برای چند دقیقه توقف و رفع خستگی.

دیدنی‌های اصفهان در شب
دیدنی‌های اصفهان در شب

نقش جهان

نقش جهان زیباست. چه در روز و چه در شب؛ اما اگر تا به حال شب را به دیدن این مکان تاریخی اختصاص نداده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما فرصت تماشای زیبایی‌های شگفت‌انگیز این محل را از خود دریغ نکنید. میدان نقش جهان یکی از بزرگ‌ترین میدان‌های بزرگ در سراسر دنیاست که دیدنی‌هایی مثل مسجد شیخ لطف‌الله، سردر قیصریه، کاخ عالی قاپو و مسجد امام در آن قرار دارد. نورپردازی‌ زیبا و چشم‌نواز این میدان در شب شما را مجذوب خود می‌سازد. می‌توانید ضمن اسب‌سوار به همراه کالسکه‌سواری، سوغاتی که درنظر دارید را از فروشگاه‌های واقع در این میدان تهیه کنید.

سی و سه پل

پل‌های اصفهان به‌ویژه سی و سه پل در شب بسیار زیباتر از روز خودنمایی می‌کنند. شاید نورپزداری فوق‌العاده در این مکان‌‌هاست که نظر هر گردشگر و عابری را به خود جلب می‌کند. جالب است بدانید که غروب سی و سه پل به قدری جذاب و دیدنی است که آن را نماد شهر اصفهان هم می‌نامند. بسیاری از جوانان و خانواده‌ها غروب اصفهان را برای رفتن به این مکان تاریخی انتخاب می‌کنند تا هم از لطافت نسیمی که از رودخانه زاینده‌رود به‌ویژه زمانی که آب جریان دارد لذت ببرند و هم به تماشای چشم‌انداز زیبای غروب بنشینند. راستی اگر برای اقامتتان دنبال مکانی امن با امکانات رفاهی هستید که قیمت مناسبی هم داشته باشد، کافی است به سایت اتاقک سر بزنید. مطمئن باشید با اقامتگاه‌های متعددی در نزدیکی سی و سه پل یا هر منطقه از اصفهان روبه‌رو می‌شوید که هم امکانات رفاهی قابل توجهی دارند و هم قیمت اجاره‌ آن‌ها مناسب است.

محله جلفا

اگر به دنبال محلی جذاب، شگفت‌انگیز و بسیار زیبا در شب هستید، محله تاریخی جلفا را فراموش نکنید. این محله یکی از جاهای تاریخی و البته فوق‌العاده دیدنی اصفهان در شب است که در جنوب شهر و در حوالی خیابان توحید میانی و حکیم نظامی قرار دارد. با گشت‌و‌گذار در کوچه‌های فرش‌شده از سنگ، ناخودآگاه حواس چشمتان پرت خانه‌های قدیمی می‌شود. کافه‌های این محله هم گردشگران و جوانان شهر را برای بودن در آن ترغیب می‌کنند. کافه‌هایی که هم به سبک مدرن و امروزی و هم به صورت سنتی پذیرای شما خواهد بود.

بام اصفهان (کوه صفه)

اگر عاشق کوهنوردی هستید و از طرفی دلتان هوس آرامش و لذت بی‌نظیر قدم‌زدن در شب را کرده است، کوه صفه که به بام اصفهان شهرت دارد، یکی از بهترین گزینه‌هاست. جایی که وقتی در آن قدم می‌گذارید، تمام شهر را زیر پای خود می‌بینید. چشم‌انداز فوق‌العاده زیبای این مکان آن هم در هنگام غروب آفتاب فراموش‌نشدنی است. اگر حال و حوصله کوهنوردی ندارید اما دلتان می‌خواهد از مناظر کوه و اطراف آن لذت ببرید، خود را میهمان کنید به لذتی خاطره‌انگیز، یعنی سوارشدن به تله کابین کوه صفه.

خیابان چهارباغ

در معرفی شهر اصفهان امکان چشم پوشی از آثار تاریخی زیبای آن نیست و این شهر به دلیل آثار تاریخی‌اش است که یکی از شهرهای مهم گردشگری در ایران شده است. به گونه‌ای که تعدد جاذبه‌های دیدنی آن لقب نصف جهان را به این شهر بخشیده است. خیابان چهارباغ یکی دیگر از مکان‌های قدیمی در اصفهان است که از گذشته‌های بسیار دور، در بین گردشگران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. تماشای این خیابان در شب اصفهان لطف و صفایی دیگر دارد. خصوصا که خبری از تردد وسایل نقلیه‌ نیست و امروزه به مکانی عالی برای پیاده‌روی مردم تبدیل شده است. سینما، کافه‌ها، چایخانه‌های قدیمی، فروشگاه‌های مختلف، نزدیکی آن به سی و سه پل، کاخ هشت بهشت و میدان نقش جهان، باعث محبوبیت بیشتر آن شده است. پیشنهاد می‌کنیم، حتما نام خیابان چهار باغ را در لیست دیدنی‌های اصفهان در شب قرار دهید و تا در طول سفرتان رفتن به آن را فراموش نکنید.

پارک ناژوان

گذشته از مکان‌های تاریخی و قدیمی مهم در اصفهان که بازدید از آن‌ها در شب بسیار خاطره‌انگیز و زیباست، رفتن به پارک ناژوان، شما را میهمان ساعاتی پر از شور و هیجان خواهد کرد. در واقع مکانی جذاب برای شب‌گردی که همزمان برایتان تماشای زاینده‌رود، دیدن کوچه‌باغ‌هایی پر از عطر و بوی تاریخ، رفتن به مراکز گردشگری و تفریحی، بازدید از فضاهای جنگلی، لذت قایق‌سواری و… را به ارمغان می‌آورد. باغ خزندگان، باغ‌موزه پروانه‌ها، آکواریوم، باغ پرندگان در کنار رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها جمعیت زیادی از ساکنین اصفهان و گردشگران را به خود جذب کرده است.

شهر رویاها (شهر بازی)

با رفتن به شهر رویاها، وارد بزرگ‌ترین شهر بازی ایران که مهم‌ترین مرکز تفریحی اصفهان است، خواهید شد. جالب است بدانید که در هر زمان از سال می‌توانید از بودن در این شهر بازی لذت ببرید. چون از دو بخش سرپوشیده و سرباز (فضای باز)، تشکیل شده است. امکاناتی از قبیل سینمای چند بُعدی، بازی‌های جذابی مثل تاب زنجیری، سقوط آزاد، بازوی چرخان، تِرن هوایی و… لذتی سراسر از هیجان را برایتان رقم خواهد زد. شهر رویاها نمونه‌‌ای فوق‌العاده جذاب از دیدنی‌های اصفهان در شب است که از رفتن به آن پشیمان نخواهید شد.

و اما کلام آخر…

اصفهان شهری پر از دیدنی‌های تاریخی و طبیعی است که نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان، محبوب است. همانطور که در این مطلب بارها به آن اشاره شد، جذابیت‌ این شهر فقط مختص روز نیست، بلکه در شب هم می‌توان به دیدن جاذبه‌های فوق‌العاده‌ای رفت که شاید تماشای آن‌ها در این زمان جذاب‌تر از روز باشد. راستی شما هم تجربه‌ای از تماشای دیدنی‌های اصفهان در شب دارید؟ لطفا آن را با ما در میان بگذارید.


پورتال حمل و نقل ریلی صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

  • منبع خبر : /آگهی/