قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
شما اینجا هستید
اخبار مترو و قطار شهری » آشنایی با خط ۷ مترو تهران

آشنایی با خط ۷ مترو تهران

آشنایی با خط 7 مترو تهران

خط ۷ متروی تهران یک خط درون‌شهری به طول ۲۷ کیلومتر با ۲۳ ایستگاه است.

این خط که عمیق ترین خط متروی تهران است از شهرک امیرالمؤمنین (قصر فیروزه) و در کنار ورزشگاه تختی تهران در جنوب شرقی تهران آغاز شده

و پس از طی مسیر شرقی- غربی و تقاطع با خط یک در ایستگاه متروی میدان محمدیه، از ایستگاه بریانک به سمت شمال متمایل می‌شود

و در ایستگاه متروی شهید نواب صفوی با خط دو

در ایستگاه متروی توحید با خط چهار

و در ایستگاه متروی دانشگاه تربیت مدرس با خط در دست ساخت ۶ تقاطع خواهد داشت

و سپس در امتداد بزرگراه چمران ادامه پیدا می‌کند و پس از عبور از کنار برج میلاد، وارد میدان صنعت در شهرک غرب گردیده و در انتها به میدان کتاب (نام‌های قدیمی: میدان فرحزادی، میدان بوستان) در سعادت آباد می‌رسد.

سرگذشت افتتاح:

در تاریخ ۲۰ خرداد ۱۳۹۶، ۲۲ کیلومتر به همراه ۷ ایستگاه این خط به صورت هم‌زمان افتتاح شد.

ایستگاه‌های افتتاح شده به ترتیب میدان صنعت – دانشگاه تربیت مدرس – شهید نواب صفوی – کمیل – بریانک – میدان محمدیه و بسیج می‌باشند.

خط ۷ در ابتدای تأسیس فقط ۳ ساعت در روز فعالیت می‌کرد و در اواخر فعالیت ساعت کاری این خط از ۶:۰۰ صبح تا۱۸:۰۰ افزایش یافت.

خط ۷ مترو که از ۸ آبان ۱۳۹۶ به علت وجود مسائل ایمنی تعطیل شده بود، از روز شنبه ۲۳ تیرماه ۱۳۹۷ با بازگشایی بخش میانی خط حدفاصل ایستگاه مهدیه تا شهید نواب صفوی، فعالیت خود را مجدداً از سر گرفت.

در حال حاضر ساعت فعالیت همانند سایر خطوط متروی تهران و فاصله گذر قطارها هر ۱۵ دقیقه یکبار است.

خط ۷ مترو تهران به علوم و تحقیقات نمیرود.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با اشاره به اینکه خط ۷ مترو به میدان کتاب ختم می‌شود، گفت: خط ۷ مترو شاخه شرقی یا غربی نخواهد داشت.

علی امام در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنوشت / منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۷/۹/۱۲

ادامه خط ۷ به سمت دانشگاه علوم و تحقیقات، به دنبال توافق شهرداری و مسئولان این دانشگاه در سال ۹۳ مطرح شده بود.

علی امام افزود: براساس بازنگری طرح جامع حمل و نقل شهر تهران، خط ۱۰ تعریف شد که مسیر شمال شرق به شمال غرب تهران را پوشش می‌دهد، بنابراین نیازی به ادامه خط ۷ به شاخه شرقی و غربی نیست.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

حمل و نقل ریلی | جامع ترین پورتال حمل و نقل ریلی